התקנת מצלמות אבטחה חיצוניות

לקבלת הצעת מחיר להתקנת מצלמות אבטחה חיצוניות

תחושת ביטחון היא מרכיב חשוב לרווחתנו היומיומית. בין אם מדובר בבית או במקום העבודה – כאשר איננו מרגישים בטוחים, התפקוד שלנו נפגע. הבנה זו הובילה לעלייה משמעותית בבתים ובעסקים המתקינים מצלמות אבטחה – מגמה שהולכת וגדלה עוד יותר ככל שהמוצרים והשירותים בתחום זה הופכים יותר נגישים.

 

כאשר ניגשים לראשונה לשאלה "איזה מצלמה להתקין", חיוני קודם כל להבין את הצורך האינדיבידואלי בהתאם לאופי העסק או הבית. לכן, מומלץ להשיב על השאלות הבאות:

  • האם חשוב שהמצלמה תקליט ותשמור את הצילומים, או ששידור בזמן אמת מספיק?
  • כמה גדול השטח שעל המצלמה (או המצלמות) לכסות?
  • מה חשיבותו של שידור קולי? האם יש בו צורך?
  • ניתן לחבר את המצלמות למוקד אבטחה – האם זה תואם לתנאי העסק או הבית?
  • והשאלה המרכזית – האם לחבר רשת מצלמות פנימית, חיצונית או גם וגם?

פעמים רבות, בתים ועסקים קטנים לא זקוקים למצלמות אבטחה פנימיות, ובוחרים להתקין מצלמות חיצוניות בלבד. לרוב, למעגל אבטחה ביתי זה מספיק – הן מבחינת הרתעה והן מבחינת מעקב וניטור אחר ביטחון הבית או העסק.

אם כן, מהן מצלמות אבטחה חיצוניות?

מטרתן העיקרית של מצלמות אבטחה חיצוניות היא לעבות את מעגל האבטחה בשטח מסוים.

לרוב הן יכללו מאפיינים מרתיעים דוגמת אורות מהבהבים וסירנות, המופעלות בחיישני תנועה.

כמו כן, יהיו בהן רמקול ומיקרופון, המאפשרים תקשורת דו-כיוונית. מחקרים מראים כי עצם נוכחותה של מצלמה מרתיעה ומרחיקה גורמים מאיימים. כאשר מותקנת מצלמת אבטחה חיצונית, אנו יכולים להיות במעקב תמידי על המתרחש מחוץ לשדה הראייה שלנו – בין אם אנחנו מעבר לקיר או מרוחקים מהבית או מהעסק.

מצלמות אלה ניתנות לגישה באמצעות חיבור אינטרנטי, כך שניתן לפקוח עין על המתרחש גם בעת חופשה, גם בעת יום עבודה כשאנחנו רחוקים מהבית או להפך – על המתרחש בעסק כאשר אנחנו בבית. מאפיינים נוספים הייחודיים למצלמות אבטחה חיצוניות הן עמידות למים (גשם ותנאי מזג אוויר אחרים) ואינפרא אדום – כלומר ראיית לילה.

התקנת מצלמות אבטחה חיצוניות – סוגים

מצלמות אבטחה חיצוניות במעגל סגור (מצלמת אבטחה קווית)

מצלמות שמחוברות בכבלים למערכת הקלטה מרכזית – לרוב יהיו בצורת צילינדר. מתקינים אותן לקירות או לתקרות, והחיבור שלהן נעשה באמצעות יצירת תשתית תקשורת, הנעשית לרוב על ידי איש מקצוע. ישנן גם מצלמות אנלוגיות המשדרות באיכות HD, וכן מצלמות המחוברות בכבל רשת (IP) יחד (לעומת תשתית של מספר כבלים אינדיבידואלים לכל מצלמה), המתבסס על תקשורת אינטרנטית ולא אנלוגית.

מצלמת ה-IP מקליטה את המתרחש מבעד לעדשה ללא הפסקה, ומשדרת בלייב לאפליקציה תומכת. השידור נגיש בקלות מכל מקום בעולם, והחומרים המצולמים נשמרים בארכיון וניתנים לשליפה בכל עת. מצלמות אלו דורשות מעט מאוד תחזוקה. סוג מצלמת אבטחה זו אידיאלית לבעלי עסקים הנמצאים רחוק מהעסק שלהם רוב הזמן, או לחלופין אנשים הנמצאים רחוק מהבית לאורך היום, וחשוב להם להיות במעקב אחר המתרחש מחוץ לביתם.

התקנת מצלמות אבטחה חיצוניות אלחוטיות

מצלמות IP המחוברות לרשת ה-WiFi הביתית, ולכן לא דורשות חיבור בכבל תקשורת כלל. ההתקנה שלהן הרבה יותר פשוטה ויש להן יתרונות אסתטיים, שכן הן פחות בולטות במרחב. מצלמות אלחוטיות רבות כוללות רכיבי הרתעה כמו אזעקות ותאורה המרחיקה פולשים. כמו כן, רובן בעלות שטח ראייה רחב (של 130 מעלות לפחות). תחת סוג זה של מצלמות, ישנן גם מצלמות עם סוללה מובנית, אשר לא דורשת חיבור בשום כבל. חשוב לציין כי על אף שההתקנה שלהן יותר נגישה, מצלמות אלחוטיות עלולות להיות פחות אמינות. מכון התקנים מגדיר תנאים מפורטים לייבוא מצלמות אבטחה אלחוטיות, ולכן חשוב לוודא כי רוכשים אותן ממקור מקצועי ומוסמך.

מהם הפרטים הטכניים שיש לבדוק לפני שרוכשים מצלמת אבטחה חיצונית?

  1. איכות הווידאו – מומלץ לכוון לאיכות HD לפחות, שכן כאשר איכות הצילום נמוכה יותר התמונה עלולה להיות מצומצמת בפרטים – פרטים שיכולים לסייע מאוד אם חלילה מתרחשת גניבה, פריצה וכיו"ב.
  2. חיישני תנועה – מצלמת אבטחה חיצונית צריכה להתחיל להקליט ברגע שהיא חשה בתנועה, וכן לשלוח התראה למפעיל.
  3. אחסון נגיש – בין אם מדובר באחסון ענן או במכשיר הקלטה מקומי, חשוב לוודא כי החומרים נגישים וניתנים לצפייה בקלות.
  4. ראיית לילה – מצלמת אבטחה חיצונית צריכה לכלול טכנולוגיית אינפרא אדום המאפשרת ראיית לילה. זהו מרכיב חיוני ליצירת מעגל אבטחה אפקטיבי.
  5. זיהוי קולי – רצוי שמצלמת האבטחה החיצונית תכלול טכנולוגיית זיהוי קולי, המספקת שכבת הגנה נוספת, כאשר המצלמה מתחילה להקליט ברגע שהיא שומעת רעש מחשיד.

איך מתנהל תהליך התקנת מצלמות אבטחה חיצוניות?

בין אם תבחרו במצלמה קווית או אלחוטית, ביטחון הוא אינו עניין שיש להקל בו ראש, וחשוב להתייעץ עם איש מקצוע אשר יוכל לבחון את דרישותיכם ולמצוא את התשתית וסוג המצלמה שיתאימו לכם ביותר. לאחר ביצוע תיאום ציפיות, המתקין יסקור את השטח החיצוני וימליץ לכם על סוגי מצלמות. כאשר יגיע הציוד, ייקבע מועד להתקנה, והמתקין יגיע לחבר את תשתית התקשורת, להטמיע את המצלמות ולממשק את תוכנת הוידאו הנלווית עם מכשירים שלכם. על מנת לוודא כי מדובר בהתקנה מוצלחת, מומלץ לבקש מאיש המקצוע לבצע הדגמה קצרה. בדקו את איכות התמונה, החיבור לאפליקציה, הסאונד ותאורת הלילה.

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר להתקנת מצלמות אבטחה חיצוניות השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות להתקנת מצלמות אבטחה חיצוניות השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית