אזעקה אלחוטית לעסק – האם זה כדאי?

לקבלת הצעת מחיר לאזעקה אלחוטית לעסק – האם זה כדאי?

העסק הוא מפעל החיים שלנו, רעיונית ומעשית, ולכן חשוב מאוד שנרגיש מוגנים במקום בו החלטנו להקים את העסק – משרד, חנות או מפעל.

עלינו לדאוג לאבטחת העסק באמצעים שונים כדי למנוע פריצה ולהרחיק פורצים שיחמדו את חפצי הערך ואת הציוד היקר שנמצא במקום.

אחד מפתרונות האבטחה המומלצים ביותר הוא אזעקה, שתפקידה להתריע על פריצה המתרחשת בעסק. היא עושה זאת באמצעות הפעלת רעש צורמני שמבריח את הפורץ.

ישנן אזעקות המתחברות למוקד השולח סייר לעסק עם הישמע האזעקה, שתפקידו לסייר במקום ולבדוק מה גרם לאזעקה לפעול, חלק מן האזעקות מחייגות לבעל העסק או למנויים אחרים של האזעקה באמצעות קו סלולרי או קו טלפון.

בנוסף, ניתן לקבל התראה מיידית על כך שהאזעקה הופעלה באמצעות סמס או מייל. קיימות גם אזעקות המשחררות גז מדמיע כאשר הן מופעלות וכך מנטרלות את הפורץ, ואזעקות אחרות מתחברות למצלמות אבטחה ומתעדות בצילומים את האירוע.

לצד כל הפיצ'רים האלו, קיימים שני סוגים עיקריים של אזעקות – אזעקה קווית ואזעקה אלחוטית.

 

מהי אזעקה אלחוטית?

אזעקה אלחוטית כשמה כן היא – זוהי אזעקה שלא מעורבים בה חוטים, זאת בניגוד לאזעקה קווית שהתשתית שלה מערבת חוטים שונים.

אזעקה קווית כוללת ״מוח״ – לוח בקרה. גלאים חיצוניים, גלאים פנימיים ואביזרי קצה כמו סירנות מתחברים ל״מוח״ באמצעות חוטים.

גם באזעקה אלחוטית קיימים ״מוח״ וגלאים שונים, אך אין ביניהם קשר קווי אלא קיים קשר אלחוטי ביניהם.

אז האם כדאי להתקין אזעקה אלחוטית או קווית בעסק שלכם? הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם לפני שאתם בוחרים אזעקה אלחוטית לעסק.

תשתית

התקנת מערכת אזעקה אלחוטית היא נוחה מאוד וגמישה. אין צורך לקדוח בקירות ולגרום נזק אסתטי לבית העסק.

גם לאחר ההתקנה אפשר להזיז ממקום למקום את הגלאים, להוריד ולהוסיף גלאים ללא כל קושי. לכן יש יתרון גדול בהתקנת אזעקה אלחוטית לעסק, בגלל שעסקים נוהגים להתרחב ולנוע למקום אחר מדי כמה שנים.

אם אתם מעבירים את העסק דירה, אפשר בקלות לנתק את מערכת האזעקה האלחוטית ממקומה ולהתקין אותה במיקום החדש של העסק.

לעומתה ניצבת האזעקה הקווית: בבניינים ישנים לא תמיד קיימת תשתית מתאימה לאזעקה קווית, ואם ברצונכם להתקין אזעקה קווית בבניין ישן בו שוכן העסק שלכם תאלצו להתמודד עם התקנה מסורבלת המצריכה הכנה של תשתית לכל גלאי וגלאי.

יש צורך להעביר חוטים בבניין ולקדוח בקירות, והתוצאה היא לכלוך, בלאגן והוצאות כבדות.

 

אמינות

אזעקה קווית נחשבת לאמינה, אך יש לה חיסרון – החוטים המובילים למערכת האזעקה בדרך כלל גלויים ומובילים למערכת הבקרה, כך שהפורצים יכולים לעקוב אחר החוטים ולנטרל את האזעקה.

לכן, חשוב מאוד לשכור שירותי התקנה של בעל מקצוע שיודע להסתיר את מרבית החוטים.

הבעיה הזאת לא קיימת כלל במערכת אזעקה אלחוטית. אזעקה אלחוטית אינה כוללת חוטים והיא מאפשרת להסתיר את לוח הבקרה, כך שלפורצים שמנסים לחדור למשרדי העסק יהיה קשה יותר לנטרל את האזעקה.

בנוסף, ניתן להתקין גלאים חיצוניים במרחק של כמה מאות מטרים מהעסק ולהקשות עוד יותר על הפורצים. בעבר היה נהוג לחשוב שאם הפורץ מצליח לנטרל את הגלאים, האזעקה האלחוטית לא תפעל.

אך כיום, בזכות מערכות אלחוטיות מתקדמות המנהלות דו שיח עם הגלאים, כל פגיעה בגלאי משדרת התראה על כך באופן מיידי למערכת האבטחה.

יתרון נוסף שיש למערכת האזעקה האלחוטית מבחינה בטיחותית, הוא שבניגוד לאזעקה קווית, האזעקה האלחוטית אינה תלויה בחשמל אלא עובדת על סוללות.

לכן, גם אם קיימת הפסקת חשמל או אם הפורץ חתך את קווי החשמל, האזעקה ממשיכה לעבוד. יחד עם זאת, במערכת האלחוטית עשויות להתרחש תקלות בקליטה האלחוטית אשר יגרמו לכך שהמערכת לא תעבוד כראוי.

לכן, רצוי לבחור באזעקה אלחוטית לעסק אם אתם יודעים בוודאות שחיבור האינטרנט של העסק שלכם חזק ויציב.

אבזור

ניתן להוסיף ולשדרג את המערכת האלחוטית עם אביזרים כמו גלאי נפץ, גלאי נפח וגלאי הצפה, אך לאזעקה האלחוטית ישנם גם חסרונות – היצע האביזרים האלחוטיים הוא מצומצם, וקיימים פחות סוגים של גלאים חיצוניים.

״המוח״ של האזעקה האלחוטית יודע לדבר רק עם גלאים אלחוטים של אותו היצרן של רכזת הבקרה, כך שאין אפשרות לשלב בין גלאים ולוח בקרה של יצרנים שונים.

לעומת זאת, מערכת קווית מאפשרת לבחור במגוון רחב של סוגי גלאים, פנימיים וחיצוניים. אפשר להוסיף למערכת קווית אביזרי קצה כמו בקרה על טמפרטורה, בקרה על נזילות ועשן ואביזרים נוספים של ״בית חכם״.

אם כך, רצוי לבחור באזעקה אלחוטית לעסק במידה ואתם מעוניינים בתפקודים רגילים של האזעקה ובגלאים שיוצבו בדלתות ובחלונות הרגילים של העסק, ולא מעוניינים דווקא בהתקנת סוג גלאי ייחודי.

עלות

מערכת האזעקה האלחוטית יקרה משמעותית ממערכת אזעקה קווית. טווח המחירים של התקנת מערכת אזעקה אלחוטית בעסק קטן נע בין 3,000 ל-5,000 שקלים, בעוד שעלות התקנת מערכת אזעקה קווית קטנה נעה בין 1,770 ל-3,500 שקלים.

יחד עם זאת, שימו לב שהמחיר של התקנת מערכת קווית אינו כולל הכנת תשתית, כך שאם יש צורך לבנות תשתית למערכת קווית אתם צפויים לשלם יותר.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שבכל 3 עד 5 שנים יש צורך להחליף את הסוללות לכל האביזרים במערכת האלחוטית – לגלאים, לצופר, למקלדת ועוד.

ההחלפה אמנם מתרחשת לעיתים רחוקות, אך גם היא כרוכה בהוצאה כספית שבין 200 ל-300 שקלים.

שליטה מרחוק וחיבור למצלמות אבטחה

בניגוד למה שנהוג לחשוב, גם מערכת אזעקה קווית תומכת בשליטה מרחוק. כל עוד מתקינים כרטיס רשת מתאים במערכת, גם האזעקה האלחוטית וגם האזעקה הקווית מאפשרות שליטה מרחוק הכוללת נטרול האזעקה, ניטור תקלות ובקרה על הגלאים שהפעילו את האזעקה.

בנוסף לכך, גם מערכת קווית וגם מערכת אלחוטית יכולות להתחבר למצלמת אבטחה – הדבר אינו תלוי בשאלה האם האזעקה אלחוטית או לא, אלא בסוג הממשק של המערכת.

לכן, אם אתם רוצים להתקין מערכת אזעקה בעסק ולשלוט בה מרחוק כאשר אתם נמצאים בבית, פחות משנה אם תתקינו מערכת אזעקה קווית או אלחוטית בעסק, אבל דווקא כן חשוב לברר מראש שממשק התקשורת עם המערכת נוח ואינטואיטיבי, ושניתן להפעיל אותו דרך הפלאפון תוך רגעים ספורים כדי לחסוך שניות יקרות במקרה חירום.

פתרון תקלות

יש לכם תקלה במערכת אזעקה אלחוטית בעסק? ישנן תקלות באזעקה אלחוטית שטכנאי יכול לפתור מרחוק ללא הצורך להגיע לביקור בבית העסק.

לעומת זאת, תקלה במערכת אזעקה קווית בדרך כלל מצריכה ביקור של טכנאי, הכרוך בתשלום נוסף.

לסיכום

הבחירה באזעקה אלחוטית או קווית לעסק שלכם משתנה ותלוי בתקציב שלכם, בתשתית הקיימת ובגורמים נוספים, אך באופן כללי הבחירה באזעקה אלחוטית לעסק מומלצת בשל יתרון אחד מרכזי: הניידות שלה, שמאפשרת לכם להעביר את העסק דירה בלי להשאיר את מערכת האזעקה היקרה שלכם מאחור.

עדיין תוהים אם תצליחו להשיג את כל הפיצ'רים שאתם מעוניינים להפעיל במערכת אזעקה אלחוטית לעסק? נמליץ לכם להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה שידע להתאים לעסק שלכם את סוג האזעקה המתאים, בהתחשב במבנה העסק שלכם ובפוטנציאל ההתרחבות שלו. רוצים לקבל הצעת מחיר להתקנת אזעקה לעסק? השאירו פרטים והמומחים של ספייטי הום יעמדו לשירותך.

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר לאזעקה אלחוטית לעסק – האם זה כדאי? השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות לאזעקה אלחוטית לעסק – האם זה כדאי? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית