גוגל הום VS אלקסה – המדריך המלא לבחירת עוזרת קולית

לקבלת הצעת מחיר לגוגל הום VS אלקסה – המדריך המלא לבחירת עוזרת קולית

גוגל הום VS אלקסה… אם פעם מכשירים שמזהים תנועה ונדלקים כתוצאה מכך היו נראים לנו כמו פסגת הטכנולוגיה; היום אין ספק שכיום זו נראית כמו בדיחה טובה ביחס להיצע המטורף שקיים בשוק בכל הנוגע למכשירים חכמים, לחיישנים, לאוטומציות, למתן פקודות ולחיבור בין מכשירים שונים. תחום הבית החכם התפתח פלאים וככל שהחברות הגדולות בתחום נחושות לכבוש אותו בסערה, כך המוצרים שהן מתכננות הופכים ליותר ויותר מתוחכמים ושימושיים. העוזרות הקוליות צפו בשנים האחרונות לתודעה בתור אלו שמובילות את התחום קדימה – אך איך תדעו באיזו מהן לבחור, זו שתשלוט על פונקציונליות הבית שלכם ביד רמה? בואו נבדוק את הסוגיה עם השוואה יסודית: גוגל הום VS אלקסה.

 

רגע, שנייה, מה השמות האלה אומרים לנו?

גוגל הום ואלקסה הם שירותי עוזרות קוליות לבית. גוגל הום שייכת לגוגל, ואלקסה – או בשמה השני, אמזון אקו – שייכת לחברת אמזון. שתי החברות מובילות את תחום ממשק הבית החכם והעוזרות הקוליות, ולכן שירותי אלקסה וגוגל הום מובילים את התחרות המרכזית ונחשבים לאופציות האטרקטיביות ביותר בתחום.

 

בית חכם

 

מה עושה עוזרת קולית?

תוכנת העוזרת הקולית מתחברת לאלמנטים שונים בבית ומאזינה לכם באופן תמידי כדי לספק לכם עזרה בכמה תחומים מרכזיים:

  • העוזרת הקולית מחוברת למנועי חיפוש כדי לענות על שאלות שאתם נוהגים לחפש בגוגל.
  • העוזרת הקולית מחוברת לאפליקציות בטלפונים של בני המשפחה ולחשבונות השונים שלהם בשירותים דיגיטליים (מייל, לוח שנה, מנוי לשירות מוסיקה) כדי להכניס פגישות ליומן, לבצע שיחות, להפעיל שירותי מוסיקה או לפתוח שיחת וידאו.
  • העוזרת הקולית מחוברת למרכיבי הבית החכם שלכם ויכולה לשלוט בהם דרך פקודות ואוטומציות מוגדרות מראש.

החידוש הגדול של העוזרת הקולית הוא בכך שהיא מבצעת את כל הפעולות שתרצו בעקבות זיהוי קולי – היא מקשיבה לכל אמירה שאתם מבטאים בקול ו"מתעוררת לחיים" כשקוראים לה.

כל השירותים האלו אולי נשמעים פשוטים, אבל התוצאות שניתן להשיג דרכן הן מרחיקות לכת. תוכלו להגדיר תהליכים לכל דבר שתרצו שיקרה בבית, לשאול כל דבר בכל מצב ולהפעיל שירותים שונים בלי לחשוב עליהם יותר מרגע אחד.  

 

דוגמאות

  • תוכלו להגדיר מצב מקלחת, בו אתם מבקשים מאלקסה או מגוגל הום לחמם לכם את הדוד למשך חצי שעה, להפעיל את האורות בחדר האמבטיה ולהשמיע מוסיקה רגועה.
  • תוכלו לבקש מהעוזרת הקולית לנגן לכם סרטון יוטיוב על איך לסרוג סוודר, כשאתם מעוניינים לסרוג את הסוודר באותו זמן ואין לכם יד פנויה.
  • תוכלו לנהל שיחה עם העוזרת הקולית כאשר אין לכם כוח לקום מהמיטה כדי לבדוק את מזג האוויר.
  • תוכלו לתכנן מראש מסלול נסיעה ולבקש מהעוזרת הקולית לבדוק מה מצב הפקקים בזמן שאתם מתארגנים לצאת מהבית.

השמים הם הגבול. באמת.

השירותים אלקסה וגוגל הום מותקנים על טווח מגוון של מכשירי עוזרים קוליים, כשלכל מכשיר יש את היתרונות והחסרונות שלו: מכשיר יקר יותר יכיל ממשק קולי חזק יותר, מסך או פיצ'רים נוספים, ומכשיר זול יותר יכיל את הממשק הפשוט של העוזרת הקולית, אך בכל מקרה – כל מכשיר עוזרת קולית יאפשר לכם לתת פקודות ולקבל תוצאות. אפשר אפילו להפעיל עוזרת קולית דרך אפליקציה בנייד (אך היא תכיל פחות אפשרויות מאחר והיא לא יושבת בבית ומחוברת למכשירים בו).

 

בית חכם

 

איזה מכשיר לעוזרת קולית כדאי לרכוש?

הבחירה תלויה בתקציב שלכם וברמת הפונקציונליות לה אתם שואפים. בתור התחלה, נמליץ ללכת על אחד ממכשירי הכניסה לשוק הפופולריים של גוגל ואמזון: Google Nest Mini – גוגל הום נסט מיני או Echo Dot – אקו דוט אלקסה דור 3. שניהם זולים יחסית (עד 200 ש"ח) ושניהם יציעו לכם את הממשק הרחב של אלקסה או גוגל הום תוך שימוש בפקודות קוליות ובמענה קולי באיכות מוצלחת. במידה ותרצו עוזרת קולית עם מסך שקלו את הדגמים המתקדמים יותר.

 

בסדר, אבל איזה ממשק טוב יותר: גוגל הום או אלקסה?

יש לנו חדשות טובות בשבילכם – גם גוגל הום וגם אלקסה הן עוזרות קוליות מצוינות. גם גוגל וגם אמזון נחושות בדעתן לפתח את הפתרון הכי טוב שיש ולהמשיך להוסיף לו עוד ועוד פיצ'רים, ולכן לא משנה במה תבחרו – התוצאה תהיה מוצלחת. אך בכל זאת, יש כמה הבדלים קטנים אך משמעותיים בין גוגל הום לאלקסה, ורצוי להכיר אותם כדי לבצע החלטה מושכלת שתעניק את הפתרון הכי טוב עבורכם. בשנת 2020 גוגל הום ואלקסה עדיין מחזיקות בפערים בכמה נושאים מרכזיים.

 

טווח מחירים למכשירי עוזרת קולית

בעוד גוגל מחזיקים במספר מכשירים בטווח ביניים של מחירים, לאמזון יש מגוון קיצוני יותר של מכשירי אלקסה – גם זולים יותר מכל מכשירי גוגל הום וגם יקרים יותר מכולם. לכן אם תרצו להתנסות במכשיר זול מאוד ולאחר מכן לרכוש את היקר והמשוכלל ביותר, מכשירי אלקסה הם הפתרון – אך אם תרצו לרכוש מכשיר בטווח ביניים ולדעת שקיבלתם תוצאה ממוצעת ושימושית, רכשו מכשיר גוגל הום.

 

פרטיות

בנושא זה, לצערנו, אף אחת מהחברות היא לא להיט. גם גוגל וגם אמזון מתפרנסות בסופו של דבר מהנתונים שלנו, ולכן הן לא ממהרות לוותר עליהם. עם זאת, יש מה לעשות בנידון: גשו להגדרות המכשיר ובצעו ביטול של איסוף הנתונים האוטומטי כדי להוריד את האפשרות החוקית של שתי החברות להאזין למתרחש בבית או לצלם את הבית. בנוסף, בצעו צעדים ידניים כדי לשפר את מצב הפרטיות שלכם: הסתירו את המצלמה כשאתם לא משתמשים בה וקראו מה בדיוק נכלל במדיניות הפרטיות של המכשיר כדי לוודא שלא הציבו לכם מלכודות. ככלל אצבע, נמליץ לכם לבחור בחברה שאתם סומכים עליה יותר ולהמשיך לעקוב אחר החלטות פומביות של גוגל הום ושל אלקסה בנושא הפרטיות.

 

תמיכה ביישומי מוסיקה – גוגל הום VS אלקסה

האזנה למוסיקה היא מהפעולות המרכזיות שמשתמשי העוזרת הקולית רוצים לעשות דרכה: מה יותר כיף מאשר לצוות לאלקסה איזו מוסיקה להפעיל בלי להזיז אצבע? כדי שהחוויה הזו תהיה מושלמת, אנחנו צריכים שגוגל הום או אלקסה יתחברו לשירות המוסיקה בו אנחנו משתמשים. אך לצערנו לא כל עוזרת קולית מתחברת לכל שירות: בעוד אלקסה מתחברת לכל האפליקציות המוכרות מלבד יוטיוב מיוזיק וגוגל פליי, גוגל הום לא מתחברת לאמזון מיוזיק, גימי, טיידל, ויוו, ומתחברת לאפל מיוזיק רק עם מערכת ההפעלה של אפל. לא מכירים את אף אחד מהשמות האלו? יופי, כנראה שאתם מכורים לספוטיפיי וההבדל הזה לא ישנה לכם. אבל אם אתם כן מחפשים את אחד משירותי המוסיקה האלו, הממשק של אלקסה או גוגל הום עשוי להכריע עבורכם בין העוזרות הקוליות השונות.

 

התאמה למשתמש הישראלי

תחום העוזרות הקוליות עדיין לא פרץ באופן נרחב בישראל, ולכן גם גוגל הום (אסיסטנט) וגם אלקסה לא דוברות עברית באופן רשמי. עם זאת, לעוזרת של גוגל יש אפשרויות הקראת טקסטים בעברית.

גוגל הום תומכת באופן מוצלח יותר בדיבור עם מבטא, והיא תבין אתכם טוב יותר בגלל יכולות ניתוח קול מתוחכמות יותר משל אמזון עם אלקסה.

בנוסף, גוגל מחזיקה ביותר שירותים שרלוונטיים למשתמש הישראלי, ווייז לדוגמה, כך שיכולת ניתוח המסלולים שלה טובה יותר מזו של אלקסה. אלקסה מחזיקה במגוון ענק של יתרונות שכוללים את מגוון מוצרי אמזון ואת החיבור לאמזון פריים, אך מאחר ששירותים אלו פחות פופולריים בישראל הם עשויים פחות להתאים למשתמש הישראלי, שיחפש ממשק נוח למה שהוא מכיר – בעיקר מוצרי גוגל.

גוגל הום גם מתאים יותר לממשק עם מכשירי אנדרואיד, ולכן נתח השוק הישראלי – בו הם נפוצים – עשוי להעדיף שימוש בגוגל הום על פני אלקסה.

 

פיצ'רים ויתרונות נוספים

גם אלקסה וגם גוגל הום מחויבות לשיפור מתמיד של העוזרות הקוליות בעזרת אימון קול שיגרום להן להכיר טוב יותר את קולות בני הבית, ובעזרת אפשרות המשך שיחה – שנותנת לכם את היכולת לדבר על משהו אחד עם העוזרת הקולית ואז לשלב נושאים נוספים בלי להתחיל שיחה חדשה. בנוסף, יש כמה מאפיינים שרק גוגל הום או אלקסה מציעות:

 

בית חכם

 

גוגל הום

  • מכשירי גוגל הום (גוגל אסיסטנט) עשויים מחומרים ממוחזרים, דבר משמעותי בקרב חברות שנוטות להשקיע בנתחי שוק עצומים ומזהמים.
  • גוגל הום מחזיקה ביכולת זיהוי מורכבות לשונית גבוהה יותר. היא מזהה שאלות מורכבות ומנצחת במבחנים שבוחנים את יכולת ההבנה של כמה שיותר שאלות. עם זאת, משתמשים מדווחים על קבלת תשובות טכניות מדי לחלק מהשאלות: לא תמיד אנחנו מחפשים דף ויקיפדיה כשאנחנו שואלים שאלה.
  • הממשק של גוגל הום עם שירותי גוגל השונים נותן לה יתרון חזק בשוק שרוב המשתמשים בו עושים שימוש יומיומי במוצרי גוגל.
  • גוגל נוטה להפתיע עם פיצ'רים מסקרנים – לדוגמה, הטמעת קולות של ידוענים בתור הקול של גוגל הום.
  • גוגל אסיסטנט מחזיקה ביותר אופציות לבניית ספריית שימושים מותאמת אישית.
  • יישומי הדרך של גוגל הום פועלים טוב יותר מאשר אלו של אלקסה.

 

אקו – אלקסה

  • לאמזון יתרון מרכזי בתחום העוזרות הקוליות: היא מחזיקה בחנות אפליקציות עם יותר מ-15 אלף יישומים שונים וחיבורים למכשירים מכל סוג. גוגל מעדיפה לנהל את כל היישומים תחתיה, אבל אם אתם מעדיפים להנות מההיצע של העולם הגדול, לכו על אלקסה.
  • כמו שכבר כתבנו, אלקסה מחוברת לשירותי אמזון: קניות ישירות באמזון, שירותי המדיה של אמזון וכן הלאה. כך שאם אתם גרים במקום בו אמזון פריים זמין, ואם אתם משתמשים במגוון השירותים של אמזון אלקסה תתאים לכם כמו כפפה ליד.
  • אלקסה תומכת ביותר מכשירי בית חכם: מצלמות, מכשירי חשמל, נורות וגאדג'טים. כך יעמוד לרשותכם מגוון רחב יותר של אפשרויות בכל קנייה חדשה.
  • לפי משתמשי בית חכם רבים, אלקסה תומכת ברוטינות מגוונות יותר עבור הבית החכם. ניתן להגדיר טריגרים מתוחכמים להתחלת רוטינות, דרך חיישנים, מצב סביבתי וקרבה של בני אדם – דברים שזמינים גם בגוגל הום אך פחות גמישים מאשר דרך אלקסה
  • מאחר ואין לאמזון רבים מהשירותים שיש לגוגל, הם פתוחים יותר לאפשר לפלטפורמות של חברות אחרות לרוץ בממשק עם העוזרת הקולית, ולכן אלקסה מתממשקת עם יותר אפליקציות ושירותים מאשר גוגל הום.

 

המסקנה שלנו 

בקיצור – שתי האופציות יפות וטובות, שתיהן נוחות ולשתיהן יש יתרונות ייחודיים. אך אם אתם משתמשים ישראליים שלא מחפשים קשר לאמזון אלא חיבור למוצרי גוגל המוכרים לכם, גוגל הום היא העוזרת הקולית הטובה עבורכם. אם אתם משתמשים במגוון מוצרים גלובליים ומחפשים ממשק תואם, לכו על אלקסה. בהצלחה!

אז מה היה לנו עד עכשיו

2.8/5 - (13 votes)
לקבלת הצעת מחיר לגוגל הום VS אלקסה – המדריך המלא לבחירת עוזרת קולית השאירו פרטים בטופס

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית