איך חברה שהתקינה לכם מצלמות אבטחה עשויה לרגל אחריכם?

לקבלת הצעת מחיר לאיך חברה שהתקינה לכם מצלמות אבטחה עשויה לרגל אחריכם?

התקנתם מערכת מצלמות אבטחה ברחבי הבית ואתם שמחים מהאפשרות לצפות בכל דבר שקורה ברחבי הבית דרך הטלפון כשאתם לא שם? יכול להיות שאתם לא היחידים שצופים במצלמות שלכם!

 

רגע, מה?!

זה אמנם לא מקרה שכיח, אבל מסתבר שבקרב חברת מצלמות אבטחה אמריקאית התעוררה סערה לאחר שכמה מלקוחות החברה גילו שאת צילומי האבטחה שלהם גם עובדי חברת המצלמות עלולים לראות: הם משתמשים במדגם של הצילומים דרך האפליקציה, כדי לבדוק עניינים טכניים ולשפר את השירות.

הסיטואציה הזו מעוררת מחלוקת מכמה בחינות: מצד אחד, הלקוחות עצמם חשים מרומים מאחר והם לא ציפו שמישהו חוץ מהם עצמם יתצפת על הבית שלהם. מצד שני, החברה אומרת כי מדובר רק בצרכים טכניים פשוטים, ללא כל אינטרס נוסף, ומבטיחה שהתצפיות לא יועברו לשום מקום ולא יימשכו לאורך זמן.

בנוסף, אמנם מדובר במעקב – אבל להפתעתם של הלקוחות, הם כנראה הסכימו לכך בלי לשים לב.

 

איך החברות עושות את זה בלי להסתבך?

ובכן… מכירים את השלב הזה, בהרשמה לאתר כלשהו או בהתקנת אפליקציה, כשאתם אמורים לקרוא מסמך ארוך של תנאים משפטיים, ולסמן וי בהצהרה על כך שהבנתם את תנאי השימוש? פה טמונה הסכנה: הרי כמעט אף אחד לא טורח לקרוא ולהבין את התנאים במלואם, החברות יודעות את זה, והתוצאה היא שניתן להכניס בהם תנאים בעייתיים, שלפעמים יכללו אישורי הקלטה וצפייה בנתונים מדגמיים מהמצלמות בלי שאתם תדעו על כך. במקרה שתיארנו, המשתמשים הסכימו לתנאי השימוש, ולא היו מודעים לכך שמדובר בסיטואציה שתיראה להם בעייתית בהמשך. 

התקנת מצלמות אבטחה

 

אבל אם החברה משתמשת בצילומים לצרכי למידה בלבד, מה הבעיה?

שאלה מצוינת, ללא תשובה ברורה.

ברוב המקרים, כנראה שבאמת אין בעיה: עובדי החברה בוחנים צילום אקראי, מבצעים שיפורי תוכנה ומוחקים את התוכן, ושום נזק לא נגרם.

אבל מה אם החברות ינצלו את כוחן לרעה? מה אם המידע ייפול לידיים לא אמינות או שהתוכנה תיפרץ?

מה אם האלגוריתם יתחיל לדרוש מאיתנו יותר ויותר מידע פרטי, שישמש את החברות ללמידת הרגלי הלקוחות? נשמע מוגזם, אבל כבר היו דברים מעולם…

התשובה, לפחות מבחינתנו, היא שאין צורך להילחץ, אבל יש צורך לשמור על שכל ישר בכל תהליך התקנת המצלמות.

אל תיתנו לחשדות למנוע מכם להתקין מצלמות – הסיכוי שירגלו אחריכם קטן משמעותית מהסיכוי שתצטרכו להשתמש במצלמות – אבל הקפידו על כללי בטיחות: כשאתם בוחרים חברה להתקנת מצלמות אבטחה בביתכם הקפידו לבחור בחברה מוכרת, בעלת אחריות, ובחרו במתקין שאתם סומכים עליו, וכשאתם מתקינים את אפליקציית הצפייה, שימו לב אילו הרשאות אתם מעניקים לחברה. הישארו בטוחים!

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר לאיך חברה שהתקינה לכם מצלמות אבטחה עשויה לרגל אחריכם? השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות לאיך חברה שהתקינה לכם מצלמות אבטחה עשויה לרגל אחריכם? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית