מערכת אזעקה למשרד

לקבלת הצעת מחיר למערכת אזעקה למשרד

משרדים, כידוע לכולנו, מכילים מגוון עשיר של חפצי ערך: ציוד אלקטרוני יקר, כסף מזומן ומסמכים עם מידע פנימי שמאפשר פריצה לנכסי ידע וירטואלים של החברה. הדברים האלו קוראים לגנב, ואחוז גבוה מניסיונות הפריצה לנכסים, מדי שנה, כוללים גנבים שנכנסו לבתי עסק במטרה לרוקן חפצי ערך מהמשרד. מול הסיכון הזה עסקים רבים בוחרים להתקין מערכת אזעקה למשרד שתתריע בזמן שקורית פעילות חשודה סביב המשרדים. מה צריך לדעת בזמן בחירת מערכת כזו?

 

להתקנת מערכת אזעקה למשרד יתרונות משמעותיים רבים, ובראשם:

  • משרדים נוטים להיות ממוקמים באזורים פחות מאוישים במהלך הלילה, ולכן מדובר בשטח נוח לפעולה מבחינת הפורצים – אף אחד לא יפריע להם בזמן הפריצה. מערכת אזעקה שתביא אנשים למקום במקרה חירום תעשה הבדל גדול.
  • במשרדים קיים אחוז גבוה יותר של חפצי ערך יקרים, ולכן הם מושכים ניסיונות פריצה. מערכת האזעקה תוכל לסייע לתפיסת הפורצים, להברחתם לפני שיספיקו לעשות נזק, או למזעור הנזק.
  • אם תכולת המשרד שלכם מבוטחת, כנראה שחברת הביטוח תדרוש מכם להחזיק מערכת אזעקה למשרד, מערכת שתפחית את הסיכויים לאובדן רכוש יקר.

 

כאשר מתכננים מערכת אזעקה למשרד, יש לשים לב למאפיינים מיוחדים שנדרשים בעסקים:

  • מאחר ומשרדים נמצאים לרוב באזורים פחות פעילים בלילה, כדאי לבחור בצופר אזעקה בעל עוצמה גבוהה שיתריע למרחוק, ולא לוותר על שירותי מוקד אבטחה שמחויב לבדוק את המקרה.
  • מאחר ופריצות למשרדים מתבצעות לרוב בתכנון מדוקדק מראש (יותר מאשר בפריצות לבתים פרטיים) יש יותר סיכוי לכך שהפורצים ייערכו לחבלה במערכת האזעקה של העסק. לכן רצוי לבחור במערכת אזעקה שמכילה סוללות גיבוי והתראת ונדל, כך אם הפורצים יתחילו לחתוך חוטים או לנפץ את רכזת האזעקה – אתם כבר תקבלו התראה על כך.
  • מאחר ואין במשרדים חיות מחמד ניתן להתקין בהם גלאי אזעקה בלי לחשוש מפני הפעלה לא מכוונת של החיה. עובדים בחנות חיות? התייעצו עם מתקין מערכת האזעקה כדי למצוא פתרון הולם ????

אזעקה במשרדים

 

מערכת אזעקה לעסק: אזעקה אלחוטית או אזעקה קווית?

בעולם מערכות האזעקה קיימים שני סוגי מערכות: מערכת אזעקה שמחוברת באופן קווי, בכבלים פיזיים, ודורשת התקנת תשתית מראש – ומערכת אזעקה אלחוטית, בה הרכיבים השונים של המערכת מתקשרים ביניהם על בסיס רשת אלחוטית ולא נדרשת התקנת תשתית פיזית. בנוסף לשתי אלו, נפוצה ההתקנה של מערכת היברידית: מערכת שמותקנת על תשתית פיזית בסיסית, אבל ניתנת להרחבה בעזרת חיישנים אלחוטיים.

מבחינת רמת האיכות של המערכות השונות, מקובל לומר שמערכת אזעקה קווית היא האמינה ביותר, ושמערכת אזעקה אלחוטית נוטה לתעתע ולהיות פחות אמינה משום שהרכיבים שלה זולים בהרבה. עם זאת, במידה ואתם זקוקים למערכת אלחוטית דווקא, ניתן למצוא מערכת אזעקה אלחוטית איכותית – זה רק ידרוש תשלום גבוה יותר.

עבור מערכת אזעקה למשרד, ההחלטה בין סוגי המערכות השונות מתבססת בעיקר על התשתית העומדת לרשותכם. אם קיימת במשרד תשתית אזעקה, או אפילו תשתית מצלמות, כנראה שיהיה פשוט מאוד להתקין על גבי התשתית הקיימת מערכת אזעקה חדשה למשרד.

אם אין במשרד תשתית אזעקה קיימת ניתן להתקין אחת חדשה. הדבר ידרוש השקעה כספית של עוד כמה אלפי שקלים. אם מתקינים תשתית במשרד בזמן הבנייה של המקום, התהליך הרבה יותר נוח ומשתלם, הכבלים יוסלקו בקירות ולא יהיה חשש לחבלה בהם. אם מדובר במשרד קיים ניתן להתקין תשתית על ידי הסקלה שלהם בתוך הקירות (יעלה יותר) או על ידי הנחת חוטים מחופים מחוץ לקירות (יותר זול, אך לא יפה במיוחד). בכל מקרה, תצטרכו אישור התקנה מבעלי המקום.

אם אין לכם אישור התקנת תשתית, אתם לא רוצים להשחית את מראה הקירות בכלל, או שאתם רוצים מערכת אזעקה שתוכל לעבור דירה למשרד אחר במקרה הצורך – בחרו במערכת אלחוטית. אך, כמו שאמרנו – רצוי לשים לב ולקנות מחברה איכותית ומומלצת במיוחד, כדי למנוע מסע ייסורים של קריאות שווא וחיישנים לא אמינים.

במידה ולא אכפת לכם להתקין תשתית קטנה, אנחנו ממליצים על התקנת מערכת היברידית שתשלב בין מערכת קווית לאלחוטית. כך התקנת התשתית לא תתפרש בכל פינה של המשרדים אך בו בזמן תהנו ממערכת יציבה, שמורחבת לאזורים שונים בעזרת חיישנים אלחוטיים.

 

היבטים נוספים שחשוב לשים אליהם לב בבחירת מערכת אזעקה למשרד

מיקומים:

כדי לדאוג לכך שרכיבי המערכת יהיו כמה שיותר בטוחים מפני פורצים שמנסים לחבל במערכת האזעקה, רצוי להתקין את רכזת המערכת במיקום כמה שיותר פנימי במשרד, בעדיפות לחדר בקרה מוגן ונעול. כך, גם אם הפורצים יצליחו להגיע אליה, המשטרה כבר תספיק להגיע למקום.

את צופר מערכת האזעקה מומלץ להתקין במיקום חיצוני יחסית, כדי שהיא תצליח לעורר רעש בסביבת המשרד, אבל כדי למנוע חבלה בצופר – יש להתקין אותו בגובה ניכר כדי שהפורצים יתקשו לטפס אליו.

צרכי העסק: 

לכל עסק ישנם צרכים משלו, גם בהקשר לבחירת מערכת אזעקה לעסק. האם יש חדר מסוים במשרד שחשוב במיוחד לשמור עליו? האם תצטרכו לפרוש מערכת אזעקה גם מחוץ למשרד, או שמספיק לשמור רק על האזור הפנימי? האם תזדקקו לרכזת אזעקה אחת או שהמערכת צריכה לפעול בכמה מוקדים שונים? זה הזמן לשבת עם מתקין מערכות אזעקה מקצועי ולשרטט את מפת המשרד תוך מתן דגש על ההיבטים השונים להם העסק שלכם דרוש.

בנוסף, בדקו מהו הלוז העומד לרשותכם בדרך להתקנת מערכת אזעקה. התקנת תשתית חדשה הוא תהליך שיפוץ שדורש פינוי חפצים ואנשים מהמשרד. נסו לפנות פרק זמן בו לא יהיו הרבה אנשים במשרד לצורך התקנה מהירה וחלקה של המערכת.

אם אתם צופים התרחבות ותוספת של חדרים חדשים למשרד, נמליץ בחום על בחירת מערכת אזעקה עם אופציית הרחבה נוחה, שתאפשר לכם להוסיף אזורי בקרה חדשים בלי להשקיע סכומי עתק.

סוגי חיישנים: 

חיישני האזעקה הרגילים, שנהוג להתקין גם במערכת אזעקה ביתית וגם במערכת אזעקה לעסק, כוללים גלאי נפח פנימיים וחיצוניים, גלאי וילון פנימיים וחיצוניים לדלתות, חיישן מגנט לדלת וגלאי אקוסטי. נמליץ לגוון ולבחור בכמה סוגי גלאים – אל תסתפקו בבקרה על החלון בלבד, כי אם הפורץ יצליח לעבור אותו שום דבר לא יתריע בפניכם כשהוא כבר יהיה בתוך הבניין. המלצה חמה נוספת היא להתקין גלאי אקוסטי מאחר ופורצים רבים ידברו כשהם נמצאים בתוך המשרד וזה יכול להיות האמצעי שיתפוס אותם.

שילוב עם גורמים נוספים: 

יחד עם מערכת האזעקה מומלץ לשלב גם מערכת מצלמות אבטחה שתחזק את היכולת שלכם לזהות פורצים ולתפוס אותם, ובנוסף – כדאי לשלב גם גלאים סביבתיים נוספים: גלאי עשן, גלאי גז, גלאי רטיבות ועוד.

במקרים של אזעקות שווא יש צורך באפשרות נטרול האזעקה מרחוק כדי שלא תצטרכו להגיע למקום כדי להשתיק אותה. בדקו את האפשרויות להפעלת אופציה כזו, יחד עם מערכת מצלמות שתאפשר לכם לוודא שאכן מדובר באזעקת שווא, וודאו שהשימוש בנטרול מרחוק נוח לכם.

הרשאות גישה למערכת האזעקה: 

לאחר שהאזעקה הותקנה במשרד חשוב לשים לב לא להעניק הרשאות נטרול והפעלה לעובדים רבים מדי במשרד שלכם. פעמים רבות עובדים מתוך המשרד, שמכירים אותו ואת המבנה שלו, הם אלו שינסו לפרוץ למקום. אל תעניקו לרבים מהעובדים שלכם את היכולת לעשות זאת (ושנו את הסיסמה בתדירות גבוהה).

לאן עוברת הקריאה ממערכת האזעקה של המשרד?

ולבסוף, לדבר החשוב ביותר: מי עונה לקריאה ברגע שהאזעקה מופעלת?

אנחנו ממליצים לבחור בכמה אופציות פופולריות:

  • הגדירו קבלת התראה ישירה לנייד שלכם בכל מקרה חשוד.
  • הפעילו את הצופר בכל חשד לפריצה כדי להפחיד את הפורצים ולהתריע לאנשים שנמצאים באזור.
  • לשלם דמי מנוי לחברת אבטחה שתנטר בקביעות את מערכת האזעקה במשרד ותדאג לפעול בשיא המהירות במקרה חירום.

זמן הפעולה הממוצע של חברות כאלו הוא כמה שניות בודדות, והן מחויבות לבדוק מה קרה במשרד ולטפל בבעיה. תוכלו להציל כך לא מעט רכוש יקר.

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר למערכת אזעקה למשרד השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות למערכת אזעקה למשרד השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית