התקנת מצלמות אבטחה לבית

לקבלת הצעת מחיר להתקנת מצלמות אבטחה לבית

התקנת מצלמות אבטחה יכולות להציל לכם את הבית והרכוש שלו, לסייע לכם בקבלת מה שמגיע לכם ופשוט לעזור לכם לישון טוב יותר בלילה בידיעה שהבית שלכם מוגן. אבל בשביל התחושה הבטוחה יש צורך במערכת שתתפקד כמו שצריך, ובמתקין מצלמות אבטחה מקצועי, שיתקין לכם את מצלמות האבטחה על הצד הטוב ביותר. לכן, החלטנו לסכם לכם בכתבה אחת, את כל הצעדים הדרושים לבחירת מערכת מוצלחת, איך לבחור מתקין מצלמות אבטחה מקצועי וממה צריך להיזהר בכל תהליך.

מה צריך להכין לפני התקנת מצלמות אבטחה לבית?

לפני התקנת מצלמות אבטחה לבית חשוב לעבור בכל רחבי הבית ולמפות את הצרכים שלכם, פיזית ורעיונית:

האם תרצו שמצלמות האבטחה יכסו את שטח הבית הפנימי או גם את החצר? האם תרצו שהמצלמות יחוברו למוקד? יש צורך בהקלטה של החומר המצולם או רק בשידור בזמן אמת? כמה חדרים תרצו לצלם? תרצו חיבור קולי בנוסף לראייה ויזואלית? האם המערכת צריכה להיות גלויה לצרכי הרתעה או נסתרת בקירות? בקיצור, צרו תמונת מצב של צרכי הבית כדי להקל על תהליך בחירת התקנת מצלמות אבטחה המתאימות לכם.

 

בחירת מצלמות אבטחה

בשוק מצלמות האבטחה ישנם אין ספור סוגים שונים של מצלמות, מערכות ושכלולים כאלה ואחרים. ננסה לעשות לכם סדר בעניין, ולהציג לכם את סוגי מצלמות האבטחה הפופולריות ביותר.

 

התקנת מצלמות אבטחה אלחוטיות – למי מתאים?

מצלמות אבטחה אלחוטיות מתאימות לצרכים בסיסיים מאוד, ורק אם תרצו לראות את המתרחש כרגע, במקום מסויים. רמת הזיכרון ברוב המצלמות האלחוטיות נמוכה, ולכן לא תוכלו לשמור הקלטות של יותר מ24 שעות אחורה. כמו כן, מצלמה אלחוטית אינה מומלצת להתקנה בחוץ, בעיקר בגלל תנאי מזג האוויר שלא מתאימים למצלמת אבטחה אלחוטית. לכן, מצלמה אלחוטית תתאים בעיקר להתקנה בחדר יחיד, כגון חדר השינה או המשרד. מה בנוגע למחירים? מצלמה אלחוטית תעלה לכם בין 100 שקלים למצלמה הפשוטה ביותר ועד כ-1,000 שקלים למצלמה המשוכללת ביותר. כאן תוכלו לראות מחירים של מצלמות אבטחה אלחוטיות מומלצות.

מתקין מצלמות מתקין מצלמה

 

התקנת מצלמות אבטחה אנלוגיות או מצלמות אבטחה IP?

בשונה ממצלמות האבטחה האנלוגיות המסורתיות, אשר שם המצלמות עובדות על כבל אנלוגי מיושן , מצלמות אבטחה IP מחווטות על ידי כבלי רשת, ומעניקות יתרונות רבים על המצלמות האנלוגיות. מצלמת IP היא בעלת צפייה חדה יותר, טכנולוגיה חדישה יותר ועם יכולות עיבוד מיוחדות. לכן אנחנו נמליץ ברוב המקרים להתקין מצלמות IP.

 

מתלבטים אם להתקין מצלמה אלחוטית או מצלמת IP מקצועית? ההשוואה הבאה בשבילכם:

פרמטרים להשוואה מצלמות IP מצלמות אלחוטיות
התקנה לרוב נצרכת התקנה של בעל מקצוע התקנת עצמית פשוטה
עמידות להתקנה בחוץ עמידות בתנאי מזג אוויר קשים לא מתאימה להתקנה בחוץ
התקנה במספר מיקומים ניתן לחבר מספר רב של מצלמות אבטחה מוגבלת למיקום אחד, אלא אם כן רוכשים מספר מצלמות
איכות צילום איכויות צילום מעולות איכויות צילום בסיסיות
זמן הקלטה זמני הקלטה של עד 14 יום בעזרת מערכת הקלטה DVR זמני הקלטה של עד 24 שעות
צפייה מרחוק כלל מצלמות ה-IP מאפשרות צפייה מרחוק רוב המצלמות האלחוטיות מאפשרות צפייה מרחוק
מחיר עלות של מערכת שלמה 1,500 – 3,000 ש"ח, לא כולל עלות התקנה עלות ממוצעת של מצלמה בודדת 100 – 1,000 ש"ח

 

איך מתנהל תהליך התקנת מצלמות אבטחה לבית?

ראשית המתקין יגיע לבדיקת הבית ולתיאום ציפיות. לאחר שיסקור את שטח הבית תחשבו יחד על סוג המצלמות הרצוי ותבצעו הזמנה של המצלמות כולל חלקי החיבור וההקלטה, עם מיקרופונים במקרה הצורך. לאחר הגעת הציוד תקבעו מועד להתקנת המערכת ברחבי הבית, בה המתקין יטפס על סולמות לחיבור המצלמות לקירות, יטמין את המצלמה בקיר בהתאם לצרכיכם, יחבר את המצלמות לבקרה באופן חוטי או אלחוטי ויתקין את תוכנת הוידאו על המכשירים שלכם. כיצד תדעו שהמצלמות שלכם מותקנות כמו שצריך? מומלץ לבקש מאיש המקצוע לבצע עבורכם הדגמה קצרה אחרי התקנת המערכת: לפתוח יחד את תוכנת המצלמות, לבדוק שהכל ברור לכם ושהכל צולם וסונכרן כמו שצריך – כולל קול, חותמת זמן ותאורת לילה.

 

על מתקין מצלמות האבטחה שלכם מוטלת אחריות כבדה על הכתפיים:

הוא זה שיעזור לכם לבנות ולתכנן מערכת יעילה, הוא זה שיתקין אותה ויבדוק שהכל בסדר, הוא יבלה שעות בבית שלכם ובהנחה שקיבלתם אחריות על ההתקנה (מומלץ) – הוא זה שיישא באחריות אם משהו לא יפעל כראוי. לכן כדאי מאוד לבחור איש מקצוע הגון ומקצועי, אדם שתסמכו עליו ותסתדרו איתו.

 

למה כדאי לשים לב כשבוחרים חברה להתקנת מצלמות אבטחה?

קודם כל, אספו רשימה של בעלי מקצוע מומלצים בתחום, דברו איתם וקבלו מכל אחד הצעת מחיר ופירוט על מה שהשירות שלו כולל: פגישת ייעוץ, עזרה בבחירת המצלמות, הזמנה שלהן, התקנת מערכת המצלמות ומערכת ההקלטה, חיבור ביניהן ומתן אחריות. נמליץ להקפיד ולקבל הצעות מחיר ממספר אנשי מקצוע: ייתכן שהשכן או בן הדוד המליצו בחום על מתקין מצוין, אך אחרי בדיקה קצרה תגלו שקולגה שלו יתקין באותה מקצועיות את המערכת וגם יגבה מחיר זול יותר. אחרי שתדברו עם כמה אנשי מקצוע תבינו מה סדר הגודל המקובל בשוק ותוכלו לבצע החלטה מושכלת וחסכונית. שנית, כדאי לבקש מהמתקין, או לחפש בעצמכם, משפחה נוספת עם מבנה בית דומה עבורה איש המקצוע שבחרתם התקין מצלמות. דברו עם בעלי הבית על חווית התקנת מצלמות אבטחה בביתם, שמעו מהם חוות דעת על המתקין והתמקדו בעיקר בתקלות ובדברים שלא עבדו כמו שצריך ובאופן הטיפול של איש המקצוע בבעיה. כך תוכלו לדעת שמדובר במשימה אותה המתקין יוכל לבצע במקצועיות ושהוא מכיר את השטח.

 

שימו לב ממה אתם צריכים להיזהר בהתקנת מצלמות אבטחה לבית

לפעמים אנשים בונים בעצמם מערכת מצלמות אבטחה, ומשלמים על טעות קטנה ביוקר; לפעמים תקציב נמוך פוגע באיכות התמונה והורס את העדויות ולפעמים אפילו מתקין מצלמות עלול "לחפף" או לטעות ולגרום למערכת שלכם לתפקד באופן בעייתי ברגעי האמת.

 

4 טעויות נפוצות של מתקיני מצלמות אבטחה

1. פגיעות המצלמות

לצערנו – ככל שאיכות המצלמות עולה, כך הפורצים לומדים להתמודד איתן ולנטרל אותן מראש. נטרול מצלמה יכול להיעשות על ידי ריסוס צבע על העדשה, על ידי שבירה שלה, ניתוקה או הפנייתה הצידה. הפתרון לכך, בעיקר במצלמות חיצוניות (שפגיעות יותר) הוא או להשתמש במצלמה נסתרת (ולהפסיד את יתרון ההרתעה) או לאבטח את המצלמה בעזרת חיבור חזק יותר באזור שלא ניתן להגיע אליו. כשמתקינים את המצלמות – שימו לב להיבט הזה ושנו את המיקום או החיבור בהתאם.

2. טווח וגובה מצלמות האבטחה

בתכל'ס, מה שהכי חשוב במצלמות אבטחה זה שהן ייתנו לנו תמונה איכותית של הפורץ איתה נוכל לעשות משהו לאחר מכן. אם המצלמה באיכות ירודה היא עלולה לטשטש פרטים חשובים כגון מספר רישוי או פנים ופרטי לבוש, לכן רצוי לבדוק את איכות הצילום מראש. בנוסף, יש לרשת מצלמות ברחבי הבית כדי שהן יצליחו לכסות טווח גדול, עם דגש על צילום פינות נסתרות בהן הפורץ עלול להסתתר. שימו לב שמצלמות שתלויות גבוה מדי עלולות לפספס את הפרטים ולצלם בזווית שלא תאפשר שימוש בצילום לאחר מכן. לאחר ההתקנה, בדקו שאתם מרוצים מאיכות ומזוויות הצילום, ואל תתעצלו לבקש לבצע שינוי בהתאם. כאן דיברנו עוד על איך למקם מצלמות אבטחה.

3. איטום חיבורים חיצוניים

מצלמה שיושבת בחוץ במשך שנה עשויה לצבור רטיבות ולהתקלקל במהירות. לא חבל? בהתקנת מצלמת אבטחה חיצונית אל תפספסו את החיבור החוטי שלה ובקשו מהמתקין לכסות אותו עם אוטם פלסטיק ייעודי שיבטיח חיים ארוכים לחיבורים.

4. שימוש לא נכון במצלמות אבטחה אלחוטיות

מצלמות אלחוטיות הן אחלה – אבל לא תמיד הן יכולות לתפקד כראוי כשמשימת האבטחה מוטלת רק עליהן, בשל טווח צילום מוגבל, איכות נמוכה יותר ותלות בבטרייה. כדי שלא תפספסו צילום חשוב כי המתקין מכר לכם מערכת שבנויה כולה על מצלמות אלחוטיות, מומלץ להשתמש במצלמות קוויות לרוב המערכת ורק להרחיב אזורים עם אלחוטיות.

 

מתקיני מצלמות אבטחה מומלצים

באתר סייפטי, אנחנו משתפים פעולה עם מתקיני מצלמות אבטחה אשר מצאנו כי הם מספקים שירות מקצועי ואיכותי.

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר להתקנת מצלמות אבטחה לבית השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות להתקנת מצלמות אבטחה לבית השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית