מתי כדאי להתקין גלאי עשן?

לקבלת הצעת מחיר למתי כדאי להתקין גלאי עשן?

תסריט האימה בכל בית הוא מקרה שריפה. אנחנו נוטים לפחד מאסון ולחשוש מפניו, אבל יש עוד צעד חשוב שכדאי לנקוט: היערכות אקטיבית למקרה חירום.

אם אתם פה, כנראה שהחלטתם לקחת אחריות על חייכם וחיי היקרים לכם – ובמקום לומר "העיקר ששום דבר לא יקרה" להקדים תרופה למכה. כל הכבוד! אלו המקרים בהם תצטרכו להתקין גלאי עשן, וככה עושים את זה.

בכל מקום עשויה להתפרץ אש בלתי צפויה. זה עשוי לקרות בשל אש פתוחה מסיגריה או מגפרור, מאחר ומכשיר חשמלי שפולט חום כמו מחשב או תנור יצר חום גבוה לצד חומר דליק, או בגלל קצר חשמלי, פיצוץ או דליפת גז.

הסיבות מגוונות והתוצאות עשויות להיות הרות אסון. להבה קטנטונת מתפשטת במהירות למדורה, ומדורה עשויה לכלות בית שלם ובמקרים חמורים גם לפגוע בנפש.

כל זה יכול להימנע בזכות שימוש במכשיר אחד קטן! גלאי עשן הוא לא מכשיר גדול ומתוחכם במיוחד, הוא לא נראה מסובך והוא גם לא עולה הרבה. אבל יש לו תפקיד חיוני לכל בית: הוא מאתר עשן ומתריע במקרה הצורך.

כך בקרב אלפי בתים ברחבי העולם נמנעות שריפות מדי שנה, כשהצפצוף ה"מעצבן" של גלאי העשן מעיר את בני הבית ומאפשר להם לכבות את הלהבה שהתעוררה או להזעיק את מכבי האש וכוחות ההצלה ולברוח מהבית לפני שיהיה מאוחר מדי.

בואו נלמד איפה וכיצד יש להתקין גלאי עשן – ובינתיים רק נאחל לכם שבחיים לא תצטרכו לשמוע את גלאי העשן מצלצל…

 

איך פועל גלאי עשן?

קיימות מספר טכניקות עיקריות על בסיסן פועלים גלאי עשן מסוגים שונים:

  • גלאי חום: גלאי שמבחין בשינוי טמפרטורות פתאומי ומתריע על השינוי. מומלץ להתקין גלאי כזה במקומות בהם יש הרבה עשן באופן טבעי ולכן חשוב להבדיל בין עשן לשינוי טמפרטורה. ישמש לרוב מוסכים, אזורי תעשייה, חניונים ומקומות שמיועדים לעישון.
  • גלאי אור: גלאי רגיל, שפועל על ידי הקרנת קרן אור. כאשר היא מופרעת החיישן יבין שנכנס עשן לשטחה וירתיע.
  • גלאי גז: גלאי שמתריע במקרים של דליפות גז, צעד אחד לפני הצורך בגלאי עשן. חיוני להצלה מפני שריפות ולשמירה על בריאותכם מפני שאיפה מסוכנת של גז.
  • גלאי לייזר: גלאי ששולח קרן לייזר כלפי מטה כדי לסרוק את הדרך לרצפה ולבדוק שאין באזור עשן. רלוונטי במקרים בהם המרחק לרצפה גדול וכאשר יש סכנה שהעשן יתפוגג עד ההגעה לתקרה.

גלאי עשן

 

איפה ומתי רצוי להתקין גלאי עשן?

התשובה, בגדול, היא שתמיד כדאי להתקין גלאי עשן. שריפות יכולות לפרוץ במקומות רבים ממגוון גורמים בלתי צפויים, בעיקר בעידן בו אנחנו מוקפים בתשתיות חשמליות.

עם זאת, במקומות שונים יש חשיבות גבוהה יותר לקיומם של גלאי עשן: בבתי עסק חיוני להתקין גלאי עשן כדי לעמוד בתנאי ביטוח המקום, בבתים עם ילדים חשוב להתקין גלאי עשן כדי לשמור עליהם ולאתר מקרי חירום מוקדם יותר (לילדים קשה יותר לתפקד במצבי חירום, והם יאטו בזמן הבריחה מהבית. כל שנייה חשובה, וחיוני לאתר את השריפה בשלב הכי מוקדם שניתן).

כך גם במקומות עם סיכון גבוה לשריפה חשוב להתקין גלאי עשן: מטבחים, חדרי חשמל, חדר מחשב, חדר עמוס בחפצים דליקים או בית עם אזרחים מעשנים. גם חברת הביטוח לה תשלמו כדי לבטח את הבית ואת תכולתו תדרוש מכם להתקין גלאי עשן ולוודא את תקינותו מדי תקופה. ולבסוף, כאשר בונים בית חדש התקן קובע על צורך בהתקנת גלאי עשן כדי לקבל אישור לעבור לגור בבית.

בקיצור, יש הרבה סיבות טובות להתקין גלאי עשן, ואין ספק שתישנו הרבה יותר טוב בלילה בידיעה שלהבה שובבה לא תיגמר באסון נורא.

היכנסו לקרוא עוד על >> התקנת מערכת גילוי אש ועשן <<

 

כמה גלאי עשן צריך לבית?

בבתים שעשויים מאבן ללא פוטנציאל דליק מהרגיל (אם אין שטיח מקיר לקיר או מערכת חשמלית במתח גבוה, לדוגמה) ניתן להתקין גלאי עשן בכל מפלס של הבית, במרכזו, בנוסף לגלאי במטבח.

מעבר לכך, כל המוסיף הרי זה משובח – רצוי להתקין גלאי עשן בכניסות לחדרי השינה כדי להצליח להימלט באופן מהיר במקרי חירום ולהתעורר בזמן.

אם אתם רוצים לכסות את כל הבית בצורה האמינה ביותר, מומלץ להתקין גלאי עשן בכל חדר. תשמחו לשמוע שככל שרוכשים יותר גלאים כך מחיר כל גלאי יורד, וכל ההתקנה תעלה לכם במחיר סביר בהחלט.

 

למה חשוב לשים לב בהתקנת גלאי עשן בבית?

  • אל תתקינו את הגלאים ליד מאווררים או מזגנים שפולטים רוח, מאחר והם יפזרו את העשן שיגיע וכך גלאי העשן לא יאתר שום דבר.
  • ניתן להתקין גלאי עשן משולב במערכת האזעקה של הבית כך שבמקרה של איתור עשן הגלאי יפעיל את מערכת האזעקה.
  • ניתן לשלב גלאי עשן עם אפליקציה תואמת כדי לקבל התראה לטלפון במקרה גילוי עשן, פיצ'ר שיועיל מאוד כשיש ילדים בבית ואתם נמצאים במקום אחר.
  • לפעמים עלולה להיגמר הבטרייה לגלאי עשן אלחוטי (נהוג להתקין אותו בבתים ללא תשתית גילוי עשן קיימת. בבתים שנמצאים בבנייה עדיף להתקין תשתית קווית לרשת גלאי עשן, שמחוברת לחשמל) ולכן חשוב לעבור מדי תקופה (כחודש) בין הגלאים בבית וללחוץ על כפתור הבדיקה כדי לראות שהכל תקין.
  • נקו את הגלאי בעדינות מאבק פעם בכמה זמן.

והעיקר – כששומעים צפצוף או מקבלים התראה על קיום עשן, הוציאו באופן מיידי את כולם מהבית, בדקו במה מדובר וקראו לגורמי החירום. מאחלים לכם שוב שלא תכירו את צליל גלאי העשן לעולם!

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר למתי כדאי להתקין גלאי עשן? השאירו פרטים בטופס

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית