מערכות בית חכם

לקבלת הצעת מחיר למערכות בית חכם

מאחר והמונח "בית חכם" מקיף קשת כל כך רחבה של מאפיינים ומוצרים, רבים מאיתנו נוטים לחשוב שמדובר בפרויקט גדול ומסובך מדי. בואו נפסיק לחשוש! כשאומרים "בית חכם" הכוונה היא פשוטה: בית בו קיימים מכשירי חשמל שפועלים בצורה אוטומטית לפי מאפיינים מסוימים לנוחותכם. החל מאורות שנדלקים כשנכנסים לחדר, דרך מצלמת אבטחה שפועלת כשיצאתם מהבית ועד תריסים אוטומטיים. מאיפה מתחילים בנייה של בית חכם, ובמה כדאי להתמקד? סיכמנו לכם כאן מדריך עם כל המידע שאתם צריכים על בית חכם.

 

מהו בית חכם?

מערכת הבית החכם נועדה לחבר דרך בקר מרכזי את מערכות החשמל השונות של הבית שלכם, כדי ליצור אפשרויות שליטה ואוטומציות למערכות השונות. כך, במקום להדליק את המזגן בעצמכם – הוא יידלק לפני שתגיעו לחדר בשעות מסוימות לפי הגדרה מראש או לפי חיישני תנועה. במקום לכוון שעון שבת לדוד תפעילו אוטומציה שמחממת את המים עד להגעתכם, מפעילה את תנור האמבטיה ומכבה אותו כשתצאו ומכינה מראש את החימום בחדר השינה.

בקיצור, כל מערכת בבית ניתן להפוך לאוטומטית ולגרום לה לפעול בזמנים מסוימים לפי פרמטרים מסוימים, וכך להשיג בית שמתפעל את עצמו סביבכם לפי הגדרותיכם האישיות ודואג לחיסכון בחשמל, לנוחות מקסימלית ולביצועים טובים יותר. המערכות השונות אותן ניתן לחבר לבקר הבית החכם נעות החל ממערכת האבטחה (מצלמות אבטחה, מערכת אזעקה, אורות) דרך מערכת המיזוג והחימום ועד מערכות בידור ומסכי טלוויזיה – כשתמיד מגיעות לשוק מערכות חכמות חדשות ומכשירים נוספים בהם ניתן לשלוט במסגרת מערכת הבית החכם.

 

כיצד ישתנו החיים שלכם לאחר התקנת בית חכם?

טכנולוגיית הבית החכם מתקדמת בקצב מטורף בשנים האחרונות, עם המון חידושים בתחום והגעה של מערכות בית חכם שונות גם לישראל, אנחנו מנסים לעשות סדר בבלאגן ומנסים להבין איך ייראו החיים של כל אחד מאיתנו באמצעות מערכת כזאת. לאחר התקנת מערכת בית חכם תגלו שאתם יכולים להפסיק להקדיש תשומת לב להמון פעולות שבעבר הייתם מבצעים "על אוטומט".

אם תגדירו פעולה של האורות בחדרים שונים לפי חיישני תנועה, לא תצטרכו להתעסק עם כיבוי אורות וניסיון לחסוך בחשמל; אם תגדירו פתיחה וסגירה של תריסים בשעות מסוימות לא תצטרכו להסיט וילונות לזמן השינה. תגדירו רתיחה של הקומקום מראש ותוכלו לרדת היישר אל הקפה של הבוקר, הגדירו התראות לפי הצורך במערכת האבטחה הביתית… האפשרויות אינסופיות וכולן נועדו לעזור לכם לחיות בסביבה נוחה, חסכונית ומותאמת אישית עד כמה שניתן.

מערכת בית חכם

 

אילו מערכות בית חכם קיימות בשוק ומהם ההבדלים ביניהן?

מאחר והמונח "בית חכם" מתייחס לבקר אחד שמאחד בין כמה מערכות חשמל ומתכנן את ההקשרים ביניהן, כמות המערכות שניתן להניח תחת הגדרת הבית החכם היא רחבה מאוד. בית חכם אחד יכול להכיל בסך הכל חיישני תנועה להדלקת אורות ופתיחת חלונות, בעוד בבית אחר תותקן מערכת מקיפה שתשלוט בכל מכשיר חשמלי – מתנור האפייה ועד לאזעקת החצר. בקיצור, הכל תלוי בתקציב ובצורך של אנשי הבית.

מערכות הבית החכם שונות זו מזו לא רק בתחומי האחריות שלהן, אלא גם בסוגי התשתיות עליהן הן פועלות:

  • מערכת שפועלת על תשתית החשמל הקווית: מתגי החשמל יוחלפו למתגים חכמים והמערכת תשלוט במתגים השונים על בסיס קו החשמל. המערכת קלה להתקנה, אבל תלויה במערכת החשמל – דבר שעולה בהפרשים בזמן הביצוע.
  • מערכת קווית נפרדת: התקנה נפרדת שדורשת לבנות את המערכת יחד עם הבית, אך המאמץ משתלם – היא יותר בטוחה ומהירה משאר השיטות.
  • מערכת אלחוטית: עובדת על בסיס ווי-פיי או גלי רדיו. החיסרון הוא תלות בקליטה ובאיכות השידור, אך היתרון הוא בכך שאין צורך לחווט מערכת שלמה.

 

באילו מכשירים חכמים רצוי להתחיל?

התשובה לכך תלויה בפקטור אחד מרכזי – מהם המכשירים בהם אתם משתמשים בתדירות גבוהה, שפעילות אוטומטית שלהם תחסוך לכם זמן וטרחה? זה יכול להיות המזגן, אורות בחדר מסוים, קומקום חשמלי ועוד ועוד. המטרה: לגרום למכשיר לפעול בדיוק בזמן שתצטרכו אותו בלי צורך בהדלקה. הדרך: התקנת חיישנים מתאימים או הגדרת מאפיין מתאים במערכת הבית החכם. את התהליך שתבחרו ניתן להפוך לאוטומטי בפני עצמו (עם חיישן מתאים שמחובר ישירות למכשיר) או בעזרת חיבור ל"מוח" אחד מרכזי – מערכת חשמל חכם לבית שמרכזת את כל המכשירים החכמים.

כך, לדוגמה, תוכלו לפתוח בפלאפון שלכם תפריט בו יוצגו המזגן בחדר השינה שלכם, הדוד למקלחת, התריסים, האורות ומכונת הקפה. תוכלו להגדיר בתפריט תהליכים – לדוגמה, שבכל בוקר יידלק הדוד למקלחת שעה לפני שתתעוררו, ומכונת הקפה חמש דקות לפני כן, שברגע שתעזבו את החדר המזגן ייכבה, ושלפני שתלכו לישון התריסים יוגפו באופן אוטומטי. ברגע שכמה מכשירים מחוברים למערכת אחת – אין גבול לאפשרויות.

 

חכו שנייה, כל זה לא נורא יקר?

מאחר שכנראה לא תעבירו את כל המכשירים בבית למערכת חכמה תוך שבוע, התשובה היא שתהליך הדרגתי הוא נגיש בהחלט לכיס המשתמש המתחיל. אנו ממליצים להתחיל ממכשיר אחד אותו תהפכו למכשיר חכם. אחרי שתתנסו בו תוכלו לראות מה דעתכם ולהבין אילו מכשירים נוספים תרצו להוסיף אליו. את התהליך שתבחרו ניתן להפוך לאוטומטי בפני עצמו (עם חיישן מתאים שמחובר ישירות למכשיר) או בעזרת חיבור ל"מוח" אחד מרכזי – מערכת חכמה שמרכזת את כל המכשירים החכמים בבית.

 

האינטרנט מציע אינספור מכשירים, מתגים וחיישנים שיעזרו לכם להתחיל בתהליך

  • מתג חכם הוא מקום טוב להתחיל ממנו – הוא מתאים לכל מכשיר שפועל ישירות בחיבור לחשמל (מתפקד כמו שעון שבת) ויאפשר לכם לחבר מכשיר חשמלי למערכת חכמה ולפקח על פעולתו מרחוק.
  • חיישנים מכל סוג – חיישן תנועה, חיישן חום וכן הלאה – יעזרו לכם לקחת צעד נוסף ולחבר את המתגים השונים לשרשרת פקודות שתפעל בעקבות שינוי טמפרטורה או תזוזה.
  • עוזר קולי (אלקסה, גוגל הום וחבריהם) הוא עוד מכשיר שכדאי לאמץ. הפקודות הקוליות יחסכו לכם את הצורך אפילו לגלול בטלפון.

במידה ואתם לא מעוניינים לבנות את המערכת בעצמכם, תוכלו להיעזר באיש מקצוע שיתקין עבורכם את מערכת הבית החכם. חשבו מראש מהם המכשירים שתרצו להמיר, וזכרו שאין צורך לבצע הכל בבת אחת. בבית חכם תקין תמיד ניתן להוסיף עוד מכשירים, לצרף מתגים ולשנות תהליכים.

 

טיפים לבחירת מתקין בית חכם

  • בקשו המלצות על המתקין – בקשו מהמתקין לדבר עם לקוחות שכבר התקין להם מערכת דומה, בקשו מהם לספר לכם על החוויה, על טיב השירות ואיכות המערכת.
  • וודאו כי המתקין בעל ניסיון – אין חכם כבעל ניסיון, במיוחד בתחום כמו בית חכם שדורש ידע רב, יכולות טכניות וכמובן תכנון נכון של הבית החכם.
  • וודאו כי יש אחריות על המערכת – במערכת בית חכם כמו כל מוצר טכנולוגי עלולה להיות תקלות מדי פעם, לכן חשוב שתוודאו עם המתקין לגבי אחריות המערכת ומה קורה בטיפול בתקלות.
  • הצעות מחיר – ישנם מגוון רחב של מערכות בית חכם וסוגי התקנות שונים, לכן טווח המחירים שתשמעו מהמתקינים השונים עלול להיות רחב למדי. לכן, נמליץ לכם לקחת מספר הצעות מחיר שונות, להשוות אותם ולבחור בהצעה שהכי מתאימה לכם.
  • בחרו במתקין של סייפטי – באתר סייפטי אנחנו משתפים פעולה עם מתקיני בית חכם אשר עברו בדיקת איכות מצדנו ואנחנו יכולים להתחייב כי הם בעלי מקצוע איכותיים.

מערכת בית חכם

 

מערכות בית חכם מומלצות

אנחנו אוהבים להתעדכן בכל מערכות הבית החכם החדשות ביותר ולכן יצאנו למשימה, חקרנו ובדקנו עבורכם כמה מערכות בית חכם מובילות בשוק. בסקירה המובאת לפניכם נבדוק מספר פרמטרים עבור כל מערכת: איך מרגישה חווית המשתמש באפליקציה – כמה היא נוחה ופשוטה לשימוש? אילו מוצרים מוצעים בחבילה ולאן הם מתממשקים? עד כמה הטכנולוגיה טובה בכל מערכת?

 

מערכת בית חכם SwitchBee

מערכת סגורה ומקצועית בעלת יתרון חזק: היא קלה מאוד להתקנה ומתבססת על החלפת מספר מתגים ושקעים ותו לא. בלי צורך בחיווט מחדש או החלפת סוללות – כל העסק ניתן לתכנון פשוט לפי הצרכים שלכם והתקציב שלכם.

איכות הטכנולוגיה: מומלצת מאוד, גם בשל איכות התקשורת במערכת סגורה ובענן, וגם בשל קלות ההתקנה הפיזית עם רכיבים שמתחברים בקלות למתגים הקיימים. בונוס נוסף טמון בכך שהמערכת מתממשקת עם עוזרות קוליות כגון אלקסה וגוגל הום כדי להשלים את חווית המשתמש ולחסוך אפילו את השימוש באפליקציה.

האפליקציה: נוחה ומאפשרת כיבוי והדלקה פשוטים של כל מכשיר ומערכת בבית + הגדרת תרחישים.

מוצרים משלימים: מאחר ומדובר במערכת שנוספת על מערכת הבית הקיימת, המוצרים שניתן להוסיף הם בעיקר אזעקות, חיישנים ועוזרות קוליות. בעזרת מתגי תריסים חכמים תוכלו לצרף גם אותם למערכת, כמו גם את מתגי התאורה בבית.

 

מערכת בית חכם שיאומי

ה-מערכת המושלמת למי שרוצה להתחיל להתנסות עם מערכות בית חכם ולא מעוניין להתקין מערכת ענפה ויקרה, אלא להבין את הקונספט ולהרחיב לאט לאט. המערכת של שיאומי מוצעת במחיר נגיש במיוחד למשתמש המתחיל – מערכת שכוללת רכז, כפתור ושני חיישנים תעלה כ-400 ש"ח בחנות האינטרנטית של שיאומי ואפילו פחות בחו"ל. אליה תוכלו להצמיד רכיבים נוספים בעלות נגישה במיוחד ולהתחיל להרכיב את הבית החכם שלכם בעצמכם.

איכות הטכנולוגיה: החיישנים עובדים מצוין (אך אורך חייהם מוגבל לכשנתיים), ההתממשקות מתבצעת מעולה אך לפעמים התראות לא מגיעות לטלפון כמו שצריך – כדאי לבצע ניסיונות כדי לוודא את התקינות שלה.

האפליקציה: נוחה במיוחד, קל ליצור תרחישים שונים עם החיישנים שחיברתם אליה.

מוצרים משלימים: אל מערכת הבית החכם של שיאומי תוכלו לחבר מגוון עצום של מכשירי שיאומי – חיישני דלת, מים, תנועה, אור, רמקולים, מצלמות ועוד, במחירים זולים כיאה למוצרי שיאומי.

 

מערכת בית חכם Somfy

מערכת מומלצת נוספת. סומפי דומה למערכת הקודמת באופן תפקודה אך בנוסף למאפיינים הנפוצים הרגילים (חיישני אבטחה, תאורה ומכשירי חשמל) היא מכילה מספר רכיבים מומלצים עבור האזור החיצוני לבית – שערים אוטומטיים, סוככים וחניה. יתרון נוסף הוא בכך שהחברה מתעסקת גם בהתקנת מנועים לתריסים ולוילונות, לכן אם גם ההיבט הזה חשוב לכם המרכיב יתווסף בקלות ובלי בעיות התממשקות לבית. החיסרון טמון בעיקר בכך שמתקיני החברה בארץ הם לרוב מתקינים חיצוניים שאינם תומכים במוצר לאחר מכן. בנוסף, המערכת אינה מתממשקת עם עוזרות קוליות כיום.

 

לסיכום

חשוב לזכור – כל בית הוא שונה ולכל משפחה יש צרכים שונים, ולכן רצוי להתאים לבית שלכם אישית את המערכת כדי להצליח לכלול את כל המרכיבים שתרצו. בנוסף, ניתן לרכוש מרכיבים בודדים מתוך מערכת הבית הבודד במידה ואין לכם צורך בקומפלקס המלא. אילו מוצרים חכמים ניתן וכדאי לקנות לבד? החיסרון טמון בעיקר בכך שמתקיני החברה בארץ הם לרוב מתקינים חיצוניים שאינם תומכים במוצר לאחר מכן. בנוסף, המערכת אינה מתממשקת עם עוזרות קוליות כיום. רוצים לקבל הצעת מחיר ממתקין בית חכם מומלץ? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר למערכות בית חכם השאירו פרטים בטופס

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית