התקנת קודן לדלת

לקבלת הצעת מחיר להתקנת קודן לדלת

הכניסה לבית היא ערוץ התקשורת שלנו עם העולם החיצון – ולכן, חשוב לשמור עליה בטוחה, כך שלא יוכלו להיכנס לבית או לחצר אף אדם לא רצוי אלא קבוצה ידועה מראש בלבד. הפתרון הוא התקנת קודן לדלת הכניסה. קודן הוא למעשה חלק ממערכת מוכרת ואהובה אחרת שהיא מערכת האינטרקום, שמאפשרת תצפית או קשר קולי עם העומדים בפתח, ושליטה על פתיחת הדלת. אך לא בכל מקרה יש צורך באינטרקום, שדורש רכיבים רבים ומחיר גבוה: לעתים כל מה שצריך הוא התקנת קודן לדלת הכניסה שיעשה את העבודה.

 

מהו הקודן לדלת?

הקודן הוא בעצם מנגנון ששולט על נעילת ופתיחת הדלת, ומאפשר לפתוח אותה בעזרת קוד מוגדר מראש בלבד. בעבר הקודנים היו נפוצים בעיקר במוסדות לימוד או בעסקים, אך כיום מדובר באביזר נפוץ גם בבתי מגורים בשל יתרונותיו הרבים: קלות שימוש, מחיר נגיש, יחס עלות-תועלת גבוה והיכולת שלו לחסום מבקרים לא רצויים בצורה כמעט מוחלטת.

 

קודן לדלת

 

מה הקודן לדלת כניסה כולל?

מערכת הקודן מכילה כמה מרכיבים:

תיבה ובה לוח מספרים – היא ה"מוח" של הקודן, לוח הבקרה. בהכנסת קוד נכון לוח הבקרה ישלח למנגנון הדלת הוראה להיפתח. את התיבה נהוג להתקין בסמוך לדלת. לתוצאה אסתטית במיוחד, אך יקרה יותר, ייעשה שימוש בחציבה בתוך הקיר כדי להכניס את התיבה כחלק מהקיר.

חיבור לחשמל – כל רכיבי המערכת צריכים להיות מחווטים ללוח החשמל, דבר שיכול להיעשות בעזרת מתיחת קווים וחיפוי, או בעזרת חציבה בקירות וברצפה – שוב, תוצאה אסתטית אך יקרה יותר.

מנגנון דלת – מנגנון הדלת הוא זה שעונה לפקודה מלוח הבקרה וגורם לפתיחת הדלת ולנעילתה האוטומטית בעת הצורך. המנגנון יכול לפעול על בסיס טכנולוגיה חשמלית או אלקטרו מגנטית. ברוב הבתים יספיק המנגנון החשמלי, הזול יותר להתקנה – הוא גם מאפשר פתיחה בעזרת מפתח ידני בעת הצורך (שבת ומקרי חירום).

 

קודן לדלת

 

סוגי קודנים לדלת

קודן אנטי ונדלי

קודן אנטי ונדלי הוא הקודן הפופולרי ביותר בין מתקיני האינטרקומים בישראל, מדובר על קודן מתכתי פשוט אך שמחזיק לאורך זמן ונועד למניעת ונדליזם. בנוסף, הקודן עצמו עמיד למים ולכל תנאי מזג האוויר ובעל אמינות רבה בכל מה שנוגע לתקלות.

קודן לדלת טביעת אצבע (קודן ביומטרי)

קודן לדלת טביעת עצבע הוא מתאים במקרים רבים בהם לא תרצו לעשות שימוש בקודן קלאסי שבו מקישים קוד בלבד אלא כניסה עם טביעת אצבע. קודן טביעת אצבע נפוץ בעיקר בהתקנת אינטרקום לעסקים והעלות שלו גבוהה יותר מקודן אנטי ונדלי קלאסי. בנוסף, הקודן מכיל עד מספר מסויים של משתמשים.

התקנת קודן על בסיס קרבה

אופציה נוספת להתקנת קודן יעיל הוא קודן על בסיס קרבה. כלומר, הקודן לא עושה שימוש בלוח מספרים אלא בחיישן שפותח את הדלת לכל מי שמקרב אליו חיישן מתאים בצורת כרטיס או צ'יפ. קודן כזה ישמש בעיקר במקרים בהם יש סכנה שהקוד יודלף או אם המשתמשים כוללים ילדים קטנים שסביר להניח שישכחו את הקוד.

 

קודן לדלת

 

למה כדאי לשים לב בעת התקנת קודן לדלת הכניסה?

ראשית, הקשיבו להמלצות המתקין שלכם ובחרו בקודן איכותי, גם אם מדובר במחיר מעט יותר גבוה. למה? כי הקודן הוא לא מכשיר שיישב על הויטרינה שלכם וינוח רוב היום; הוא מכשיר שיעבור זוגות ידיים רבות מדי יום ויישב באזור פתוח ברוב המקרים, תחת מזג אוויר משתנה, חשוף לפגיעות. כדי לוודא שהקודן יישאר נאמן לשירותכם לשנים רבות, השקעה בקודן אנטי-ונדל בעל איכות חזקה בהחלט משתלמת. בנוסף, כאשר המתקין מסיים את התקנת הקודן,  שימו לב שיש בידכם את ההוראות המלאות להחלפת הקוד, והקפידו להשתמש בהן להחלפתו מדי כמה חודשים: דבר שחיוני לבטיחותכם ויסייע למניעת מקרים בהם הקוד מתגלה לאנשים לא רצויים בשל שחיקת מקשים מסוימים על הלוח.

 

מחיר התקנת קודן לדלת

מחיר התקנת קודן לדלת הכניסה ייקבע לפי סוג הקודן שתבחרו ומצב התשתית אצלכם, כלומר האם יש תשתית מוכנה להתקנת הקודן או שיש צורך בהכנת תשתית נוספת מה שייקר לכם את מחיר ההתקנה. המחיר מורכב ממערכת הקודן עצמה, התקנת מנעול אלקטרו מגנטי או חשמל, התקנת ספק כוח, מחיר עבודת המתקין ולרוב תינתן לכם אחריות לשנה. אם תבחרו בקודן אנטי ונדלי המחירים ינועו בין 350 – 550 ש"ח לקודן עצמו ורוב הקודנים החדשים כבר מכילים חיישני קרבה. מחיר ההתקנה ינוע בין 500 ש"ח ל-800 ש"ח וכולל התקנת מנעול אלקטרו מגנטי. קודן טביעת אצבע כמעט מכפיל את עצמו במחיר ויעלה לכם בין 500 ל-800 ש"ח למערכת עצמה. מחיר ההתקנה זהה להתקנת קודן רגיל. רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת ממתקין קודנים מקצועי ואמין? השאירו פרטים.

אז מה היה לנו עד עכשיו

4.9/5 - (7 votes)
לקבלת הצעת מחיר להתקנת קודן לדלת השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות להתקנת קודן לדלת השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית