כיצד לבחור מערכת אזעקה ביתית?

לקבלת הצעת מחיר לכיצד לבחור מערכת אזעקה ביתית?

בין אם מדובר בדירה אורבנית או בווילה פסטורלית, הגנה על הבית באמצעות מערכת אזעקה תורמת רבות לשקט הנפשי ולביטחון המשפחה – שני דברים שלא לא יסולו בפז. אז איך בוחרים מערכת אזעקה, אילו סוגים יש וכיצד מומלץ לחפש?

 

מהי מערכת אזעקה ביתית ולמה היא חשובה?

אם בעבר הייתה רווחת התפיסה שמערכות אבטחה שמורות למשפחות אמידות או לבתי עסק מבוססים, היום מבינים שגידור, מצלמות אבטחה ואזעקות הם כלים נגישים ואפקטיביים להגברת הביטחון הפיזי ושלוות הנפש של דרי בתים מכל סוג.

מערכות אזעקה, בפרט, מסייעות להרתיע ולהתריע מפני גורמים עוינים, ומאפשרות לנו להיות ערניים גם כשאנחנו ישנים או נמצאים רחוק מהבית.

לא חסרים סיפורים על מצבים בהם מערכת האזעקה סייעה לעצור פריצות או למנוע אותן לחלוטין. בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית בביקוש למערכות אזעקה ביתיות, ובהתאם, ההיצע והמגוון גדלים ומתרחבים.

על אף שמדובר במגמה מבורכת, עם האפשרויות הרבות המוצעות לנו, בחירת מערכת אזעקה המתאימה לצרכים שלנו הופכת לעניין מסובך יותר.

בהמשך העמוד נסביר איך ניגשים לבחירת מערכת אזעקה, מה חייבים לדעת ואילו שאלות כדאי לשאול.

מה חשוב לשקול בתהליך בחירת מערכת אזעקה ביתית?

תהליך רכישת רכיבי אבטחה צריך להתחיל בהבנת הצורך האינדיבידואלי. כדי להבין את הצורך, כדאי לשאול את השאלות הבאות:

  • על מה המערכת תגן?

מטרת השאלה היא להבין את היקף האבטחה המומלץ וההשקעה הכלכלית הנדרשת. לדוגמה, בבית בו יש תכשיטים יקרים, יצירות אמנות או כל פריט נחשק אחר, ייתכן כי השקעה בסכום גבוה יותר תשתלם יותר. במידה והפריטים מבוטחים, קיומה של מערכת אבטחה יעילה יכול גם להשפיע גם על סכום הפרמיה. בשורה התחתונה, הרעיון הוא שנחליט על סך ההשקעה במערכת האזעקה לפי שוויה של תכולת הבית.

  • מה גודל הבית?

מערכות אזעקה פועלות לפי שטח. חלקן פועלות לפי נפח של חדר ואחרות לפי הצבת גבולות בלתי נראים באמצעות אינפרא אדום. היקף השטח עליו נבקש להגן הוא גורם מכריע בבחירת סוג מערכת האזעקה.

אזעקה לבית

  • מהי שגרת המשפחה?

כיוון שמערכת אזעקה נועדה להגביר את הביטחון שלנו בזמנים בהם איננו נמצאים בבית או כשאיננו בקשב מלא לסביבה (בעת שינה, למשל), שגרת המשפחה בבית היא עניין שיש להביא בחשבון בעת בחירת מערכת אזעקה. כך למשל, אם אחד/ת מבני או בנות המשפחה נמצאים בבית במהלך היום, נבחר מערכת אזעקה שונה מאשר בבית בו כל בני המשפחה אינם בבית רוב שעות היום.

  • כיצד נתקין את מערכת האזעקה?

או במילים אחרות – האם קיימת תשתית להתקנת מערכת אזעקה או שיש צורך בהקמת תשתית מאפס? התשתית עליה מתבססת המערכת (קווית או אלחוטית) משפיעה על המחיר, על רגישות מערכת האזעקה ועל עוד גורמים שונים שיש להביא בחשבון בעת בחירת מערכת אזעקה.

אילו סוגים של מערכות אזעקה קיימים?

לאחר שהבנו את הצורך, ניגש לסקור את סוגי מערכות האזעקה הקיימים ולהחליט אילו מהם מתאימים לנו ביותר.

לשם כך, חשוב להכיר תחילה מהם מעגלי אבטחה, ולאחר מכן מהם סוגי המערכות המתאימים להם.

בהתייחס למערכות אזעקה ביתיות, מגדירים המומחים שלושה מעגלים רלוונטיים: חיצוני, פנימי וחלקי.

חיצוני: המעגל החיצוני מגן על השטח העוטף את המבנה: החצר, הכניסה ואף החנייה. המעגל החיצוני מגן על הבית לפני שמתרחשת פריצה, ומתריע מבעוד מועד על הפרעה בשטח.

במעגל החיצוני יותקן לרוב גלאי סורג. אלו למעשה משדרים המותחים גבולות בלתי נראים באמצעות אינפרא אדום. כאשר ישות נתקלת בקרני האינפרא האדום בניסיון לחצות את השטח המוגן, האזעקה מופעלת.

גַּלַּאֵי הסורג החיצוניים מגיעים במגוון טווחים, ולכן ניתן לבחור אותם בהתאם להיקף השטח החיצוני.

בשטחים גדולים במיוחד, ייתכן כי יומלץ להתקין גלאי נפח חיצוני, המזהה תנועה בשטח. גלאי זה נוטה להיות רגיש במיוחד, ואיש מקצוע יוכל להנחות באופן הטוב ביותר האם מומלץ להתקין גלאי מסוג זה לאחר בחינת השטח.

גלאי אזעקה חיצוניים לרוב יהיו יקרים יותר מגלאים פנימיים. את המעגל החיצוני ניתן להפעיל גם כאשר אנו שוהים בבית, בלילה למשל. התזוזה שלנו בתוך הבית אינה מפריעה לה, ולכן היא מספקת הגנה מקיפה המניחה את הדעת.

 

פנימי: המעגל הפנימי, כשמו כן הוא, מגן על פנים הבית. זהו מעגל האבטחה השני, שמתריע כאשר הגורם העוין נמצא כבר בתוך הבית.

במעגל הפנימי מותקנים גלאי נפח. גלאי הנפח פועלים כדי לזהות תנועה לפי שינויים בטמפרטורה, והם מכוילים להתאים לגודל מוגדר של חלל.

כאשר מורגשת הפרעה בשטח שהוגדר לגלאי, תופעל אזעקה. את מערכת האזעקה הפנימית לא נפעיל כאשר ישנם אנשים בבית, כיוון שהיא לא מאפשרת תנועה חופשית כשהיא מופעלת.

לכן, חשוב גם לקחת בחשבון קיומם של בעלי חיים, ולהתאים את הגלאים לכך.

מערכת האזעקה מבוססת גלאי הנפח נועדה להגן בעיקר בזמנים בהם אנו רחוקים מהבית. כמו כן, המעגל הפנימי מספק גיבוי למקרה בו מעגל האבטחה החיצוני כשל.

 

חלקי: מגן על חלקים ספציפיים במרחב (כספת, למשל). מערכות ההתרעה המשויכות למעגל החלקי הן מבוססות חיישני משקולת, ומתריעות בתגובה לזעזוע פיזי.

לכל אחד מסוגים אלה קיימות שתי אופציות תשתית: אזעקה קווית או אזעקה אלחוטית. התשתית הקווית נוטה להיות יציבה ואמינה יותר, והרכיבים הקווים לרוב זולים יותר.

עם זאת, בניית תשתית למערכת אזעקה קווית היא תהליך מורכב שמעלה את המחיר. רכיבים של מערכות אלחוטיות נוטים להיות יקרים יותר ולדרוש תחזוקה רציפה, הכוללת החלפת סוללות.

עם זאת, ההתקנה שלהן פשוטה יותר ועולה פחות. בנוסף, קיימת גם אופציה היברידית, המשלבת בין תשתית קווית לאלחוטית.

 

איך מומלץ לחפש?

כמו בכל רכישה של טכנולוגיה, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע המבינים בתחום. ישנם מותגים רבים – זולים ויקרים, מוכרים ואנונימיים – אשר מספקים מוצרים בטווח כמעט מבלבל.

במידה ובחרתם לרכוש את מערכת האזעקה עצמאית, כדאי להתייחס בקפידה לצורך שהגדרתם, לקרוא היטב את המפרט של המוצר והיכולות שלו, לחפש ביקורות (הן על המוצר והן על המותג) ולבצע השוואת מחירים.

בהצלחה רבה בתהליך בחירת מערכת אזעקה לבית! רוצים לקבל הצעת משתלמת להתקנת מערכת אזעקה ביתית? דברו עם המומחים של ספייטי הום!

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר לכיצד לבחור מערכת אזעקה ביתית? השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות לכיצד לבחור מערכת אזעקה ביתית? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית