אזעקה אלחוטית לבית – כך תישנו בראש שקט

לקבלת הצעת מחיר לאזעקה אלחוטית לבית – כך תישנו בראש שקט

יש אצלכם בעיר או בשכונה, חס וחלילה, גל פריצות? רוצים לישון טוב בלילה ולדעת ששומרים עליכם? התקנת מערכת אזעקה היא הפתרון. מערכות אזעקה קיימות בשוק כבר עשרות שנים והן פופולריות מאוד בארץ ובעולם – ולא סתם. מערכת האזעקה מורכבת מכמה חלקים שיוצרים ביחד מענה איכותי לביטחון הבית, על ידי הפעלת רעש שישמעו השכנים והרתעת הפורצים. חלק מהמערכות מעדכנות את בעל הבית על חשד לפריצה וחלקן אפילו מחוברות למוקד שמוציא סיור לשטח. בשוק שמציע מערכות אזעקה לבית פרטי קיימות 2 אפשרויות מרכזיות: מערכת אזעקה קווית ומערכת אזעקה אלחוטית. כביכול הייתם חושבים שאין הרבה הבדל ביניהן – בסך הכל אחת מחוברת לחוטים ואחת לא. אבל הרושם הזה מוטעה! כדי להבין מהם ההבדלים ירדנו לשטח, חקרנו והבאנו במיוחד בשבילכם מדריך מקוצר לבחירת מערכת אבטחה שתתאים לכם ולצרכים שלכם. כשיש הרבה מידע והרבה הצעות הבלבול חוגג – אז בואו נצלול ישר לעניינים ונבין את ההבדלים בין שתי המערכות.

 

מערכת אזעקה אלחוטית לבית VS מערכת אזעקה קווית לבית

האפשרות הראשונה כשניגשים להתקנת מערכת אזעקה ביתית היא התקנת מערכת אזעקה קווית. אם אתם בונים בית חדש, קודם כל מזל טוב! תוכלו להוסיף בתוך הקירות קווי אזעקות ולשמור טוב על הבית. בניגוד למה שמקובל לחשוב, מערכת האזעקה הקווית גם תומכת בשליטה מרחוק ביעילות דומה למערכת האלחוטית. למרות זאת, אם אתם לא בונים בית מאפס, כדאי לחשוב פעמיים על מערכת האזעקה הקווית, בעיקר בגלל שיש לה חסרונות עיצובים וכלכליים רבים:

  • בשביל חיבור אינטרנט איכותי ייתכן ותצטרכו להצמיד לקירות חוטי חשמל ואפילו אולי לבנות להם מסילות מיוחדות. זה ידרוש מכם כמעט בוודאות להזמין איש מקצוע כל פעם מחדש. תיקון וטיפול של מערכות אזעקה קוויות הוא מסורבל ויקר, לרוב זה גם נראה די מכוער וחבל מאוד שכך.
  • אם אתם גרים בדירה ישנה כנראה שלא תהיה שם תשתית מתאימה למערכת קווית. התשתיות האלה הן בדרך כלל יקרות ופחות נפוצות בדירות מושכרות. לרוב מערכות כאלה גם לא ניתנות לשדרוג בעתיד, מה שיכול להוביל אתכם להיתקע עם מערכת מיושנת ולא מתפקדת. הרבה פעמים החלקים שלה מתיישנים מהר ועלות החלפתם גבוהה יחסית. לפי הערכות שונות מערכת קווית יכולה לעלות פי שתיים או יותר ממערכת אלחוטית! וזה עוד לפני שדיברנו על עלות ההתקנה, שגם היא יקרה. ההתקנה כוללת קידוחים, העברת קווים ועוד כל מיני אירועים לא נעימים. חבל על הבית החדש , נכון? הדירה הישנה לא מצדיקה כזאת השקעה, אה?

 

אבל אל תדאגו, יש פתרון! 

האפשרות השנייה היא התקנת אזעקה אלחוטית. נשמע לכם כמו כאב ראש? אין לכם כוח להתעסק בטכנולוגיה? אפשר להירגע, ההיפך הוא הנכון. בשורה התחתונה, עבור רוב המשפחות בישראל, אזעקה אלחוטית היא פתרון מצוין. למה?

הנה כמה סיבות מרכזיות: 

  • אם אתם, כמו הרבה ישראלים, שוכרים דירה – תהליך התקנת האזעקה האלחוטית הוא מינימלי ובסיסי. תוכלו להשתמש בתשתית wifi שקיימת ברוב הדירות בישראל, או לשדרג אותה בזול במקרה הצורך.
  • מעבר לזה, את המערכת תוכלו לחבר לחשמל או לסוללות חזקות. אתם עוד זוכרים את חוטי האזעקות הקוויות בקירות? אזעקה אלחוטית נראית הרבה יותר אסתטית. אין חוטים מיותרים, מסילות או צרות אחרות.
  • יתרון משמעותי נוסף של המערכת הוא המודולריות שלה. האזעקה האלחוטית היא קטנה וניידת וכפי שקראתם – בלי חוטים מיותרים. מזה תרוויחו פעמיים: קודם כל אפשר להתקין אותה בקלות, בזול ובמהירות. כבר לא תצטרכו להזמין טכנאי לטפל בכל דבר ולשרוף על זה ימים שלמים.

אזעקה לבית

  • דבר שני, אפשר להרחיב אותה ולהוסיף עליה גלאים ואזעקות שונות בלי בעיה. עשן, גז, נזילה –  אתם מבקשים והגלאים מותקנים. ומה עם חלקים? רוב מערכות האזעקה האלחוטיות ניתנות לשדרוג בקלות בעתיד. ככה לא תיתקעו ותצטרכו חלילה שוב לקנות מערכת קומפלט.
  • בנוסף, המחיר וההתקנה של האזעקה האלחוטית זולים משמעותית לעומת החברה הקווית. זאת אומרת שתוכלו לקנות ולהתקין אותה במחיר הגיוני ונוח.
  • גם מבחינת חוויית המשתמש האזעקה האלחוטית מוכיחה את עצמה: המקשים גדולים וברורים וההוראות פשוטות.
  • מבחינה טכנולוגית האזעקה האלחוטית בהחלט נותנת עבודה. הגלאים מותקנים במקומות הפגיעים ו"הנקודות העיוורות" מצטמצמות מהר.

כמו לכל מערכת טכנולוגית, גם למערכת אזעקה אלחוטית לבית יש חסרונות עם היתרונות. החיסרון המרכזי טמון בכך שמערכת אלחוטית תלויה ברשת האינטרנט (או ברשת אלחוטית אחרת) והיא, מה לעשות, פחות יציבה מאשר מערכת קווית. לכן, אם אתם זקוקים ליציבות מרבית בכל עת, ייתכן ותעדיפו להתקין מערכת קווית למרות יתרונותיה של מערכת אזעקה אלחוטית לבית.

 

טיפים מיוחדים

קודם כל אנחנו ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע, שיוכל להציע לכם אופציות מעניינות נוספות: לדוגמה, תוכלו לבחור במערכת פנימית שמתריעה על פריצה לתוך הבית, לחילופין, תוכלו להעדיף מערכת היקפית שמתריעה כבר מהכניסה לחצר, או שתרצו לשלב ביניהן. יש הבדלים בין הצרכים של משקי בית שונים – לדוגמה, בית קטן יוכל לרוב להסתפק במערכת בסיסית וזולה.

אם הבית שלכם גדול ורחב יותר אולי תרצו להוסיף גלאים לשכבת ההגנה. כמו כן, אם לא מדובר באזעקה לבית אלא דווקא אזעקה לעסק – יהיו לבעל העסק שיקולים משלו ומה שיתאים לו לא בהכרח יתאים למערכת ביתית.

בשוק המפותח הזה יש הרבה סוגי מערכות – כדאי לבדוק מה מתאים לתקציב שלכם וממה השכנים והחברים מרוצים, וכך תגיעו לפתרון המושלם עבורכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר לאזעקה אלחוטית לבית – כך תישנו בראש שקט השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות לאזעקה אלחוטית לבית – כך תישנו בראש שקט השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית