מה ההבדל בין מערכת אזעקה קווית לאלחוטית?

לקבלת הצעת מחיר למה ההבדל בין מערכת אזעקה קווית לאלחוטית?

מערכת האזעקה משמשת לשמירה על הבית ומעניקה תחושת ביטחון חיונית לדייריו. כדי לגרום לה לפעול באופן אופטימלי עבורכם, רצוי לבחור מערכת איכותית שתתאים לכם ותפעל 100% מהפעמים בצורה חלקה. אבל איך יודעים איזו מערכת אזעקה תתאים לכם? מה כדאי לבחור, מה כדאי להתקין ולמה רצוי לשים לב? כדי שלא תאבדו את העשתונות ותשלמו סכום מופקע עבור מערכת שתייסר אתכם בעתיד, אנחנו שמחים לרכז כאן את מה שחשוב לדעת – על אזעקות, בטיחות והתאמה אישית. החלוקה המרכזית בין סוגי מערכות האזעקה השונים היא בין מערכות אזעקה קוויות (חוטיות) ובין מערכות אזעקה אלחוטיות.

 

מה בתכל'ס ההבדלים? 

במה מדובר? חשבו על ההבדל בין הטלפון הקווי שהיה לכם פעם בבית (כן, העתיק ההוא, עם החוט…) ובין הנייד המשוכלל שלכם.

זה בדיוק ההבדל בין מערכת קווית לאלחוטית: מערכת אזעקה קווית מתחברת לקירות, פועלת על בסיס חוטים שמחוברים לחשמל וחיישנים שמתקשרים זה עם זה באופן קווי.

המערכת האלחוטית, לעומת זאת, היא כמו הנייד שלכם: מרכיבי האזעקה השונים (חיישן, צופר, בקרה) מחוברים זה לזה ברשת אלחוטית פנימית. בלי חוטים, בלי שקעי חשמל.

אזעקה לבית

 

אז מה עדיף לי?

פה מתחילה הדילמה האמיתית… מאחר ולכל סוג מערכת היתרונות והחסרונות שלה, קשה להמליץ בוודאות על סוג זה או אחר. אז במקום לחרוץ דעה, בואו נכיר את ההיבטים השונים של כל מערכת:

מערכת אזעקה חוטית – קווית – היא מהימנה מאוד. החוטים נכנסים בתוך הקירות, קשה לפגוע בהם והם יפעלו באופן בטוח לחלוטין לאורך כל חיי המערכת.

מאחר והיא מחוברת לחשמל באופן קווי, לא תצטרכו לעולם להתעסק עם החלפת בטריות.

נשמע מושלם, אבל יש פה "אבל" גדול: מערכת אזעקה חוטית רצוי להתקין בזמן הבנייה של הבית או בזמן שיפוץ, מאחר והעברת הקווים דורשת חדירה לקירות (או חיווט חיצוני, פחות בטוח ואסתטי, בו נהוג להשתמש בבניינים מוסדיים).

עלות המערכת זולה, אבל עלות ההתקנה יקרה. בקיצור, אם אתם בדיוק בונים או משפצים – מערכת קווית תהיה מושלמת עבורכם. אם לא, כנראה שתעדיפו לדלג וללכת על מערכת אלחוטית.

מערכת אזעקה אלחוטית היא שוב כמו הנייד שלכם: תלויה ברשת חיצונית. זה אומר שאם קרתה תקלה ברשת, המערכת תפסיק לפעול, ושאם אין קליטה או שהאות איטי, הביצועים של המערכת ירדו.

מה עושים? דואגים לרכוש מערכת איכותית שתזרום בלי בעיות, ונהנים מחלקים אסתטיים במיוחד וקלים להתקנה, בעלי אות אמין.

כאן המערכת היא החלק היקר, בעוד ההתקנה זולה מאוד. ניתן להתקין מערכת אזעקה אלחוטית בכל מקום ללא תלות במאפייני הבית, ולכן היא שימושית מאוד לשימוש בבית בנוי או שכור.

 

ועוד שיקול…

במקרה בו אתם רוצים להכליל את האזעקה גם על אזור מרוחק בחצר שלכם (מחסן, למשל) מערכת אלחוטית תאפשר לכם לחבר אותו למרכז הבקרה, בעוד מערכת קווית כנראה לא תפעל בחוץ כראוי.

במקרה כזה רצוי לבדוק היטב שהאות מרשת האזעקה מגיע עד לאזור, כדי שלא תיתקלו בבעיות קליטה. מתכווננים על הסוג שלכם? יאללה, בואו נחפש מערכת!

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר למה ההבדל בין מערכת אזעקה קווית לאלחוטית? השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות למה ההבדל בין מערכת אזעקה קווית לאלחוטית? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית