תחזוקת מצלמות אבטחה ותקלות נפוצות

לקבלת הצעת מחיר לתחזוקת מצלמות אבטחה ותקלות נפוצות

עם כל הכבוד לבחירה נכונה של מערכת מצלמות אבטחה, תהליך בו אנחנו משקיעים זמן נכבד מהעיסוק במצלמות, יש חלק חשוב לא פחות במכלול ההגנה על הבית: תהליך תחזוק מצלמות אבטחה ותיקון תקלות שצצות פתאום.

אז איך תזהו שמשהו לא בסדר, ומה לעשות? ארגנו לכם מדריך מקיף על תחזוקת מצלמות אבטחה. אתם יכולים להתקין מערכת מצלמות לבית ולשכוח מכל העניין עד שפתאום יתרחש מקרה חירום ותגלו שהמצלמות לא עבדו.

או… שאתם יכולים לעקוב פעם בכמה חודשים אחרי המצלמות כדי לוודא שהכל בסדר. לא מדובר בסיפור גדול: חצי שעה של רוטינת בדיקה בסיסית ותיקון במקרה הצורך – עניין שיחסוך לכם הרבה עוגמת נפש במקרה פריצה עתידי, כשתגלו שהמצלמות עבדו כמו שצריך והממצאים יעזרו לטפל בבעיה.

חשוב לשמור על המצלמות עובדות גם כדי להצליח להשיג פיצוי בתביעה מול הביטוח, מאחר וסט מצלמות תקין היא דרישה נפוצה בחוזים של רבים מהביטוחים.

תקלות נפוצות במערכות מצלמות אבטחה – ופתרונות אפשריים

נורת המצלמה עובדת אבל אין תצוגה – בעיה שעשויה לנבוע מחיבור רופף של כבל הנתונים למצלמה, או מחיבור תקול (כבל מכורסם או קרוע) בעוד מקור החשמל של המצלמה תקין.

הצילומים מטושטשים – ברוב המקרים וידאו מטושטש במצלמות אבטחה נובע מלכלוך על העדשה או מהגדרות זום לא מוצלחות. נסו לנגב את העדשה בעדינות במטלית ייעודית ולכוון מחדש את פוקוס המצלמה.

צילומים מרצדים – וידאו מרצד נובע לרוב מחשיפה למקור אור בוהק שמשתקף במצלמה. במקרה כזה בדקו האם נמצאת מנורה קרובה למצלמה ושחקו עם הזווית של המצלמה או המנורה עד שהריצוד נעלם.

אם זה לא עובד, בדקו שמצב פתיחת הצמצם תואם את סוג חיבור המצלמה בהגדרות החיבור.

הצילומים לא מופיעים על המסך או באפליקציה – אם מדובר במצלמות איי פי, התחילו את תהליך איתור הבעיה בביצוע פינג לעבר כתובת ה-IP של המצלמה ברשת (תהליך פשוט שקל לבצע דרך חלון ה-CMD במחשב שמחובר לרשת המקומית – גגלו "how to ping an IP security camera"). אם היא מזוהה ברשת, כנראה שהבעיה אינה בחיבור לרשת אלא בחיבור אחר או במצלמה עצמה. אם היא לא מזוהה, נסו לחבר אותה מחדש (הגדרת האיי פי וחיבור לרשת המקומית) ובדקו אם בכך נפתרה הבעיה.

 

פתרונות כלליים לבעיות שונות במצלמות אבטחה: 

ביצוע עדכונים – משהו לא עובד? בדקו האם יש עדכון קושחה או עדכון תוכנת הצפייה בוידאו שזמינים להורדה ולהתקנה.

לעתים אין תאימות בין קושחת המצלמה לבין התוכנה שמתחברת אליה לצפייה ולכן לא ניתן לצפות בנתונים.

אתחול – נכון טכנאי מחשבים אוהבים להגיד "ניסית לכבות ולהדליק?" אז גם כאן: נסו לאתחל את המצלמה ולראות אם הבעיה נפתרת.

אם המצלמה לא מגיבה ונכנסה למצב תקול בלי ראיות לפגיעה פיזית, ייתכן וכדאי לאתחל את המצלמה באתחול כוחני דרך חור האתחול הזעיר אליו מכניסים מחט כדי לבצע אתחול.

במצב כזה המצלמה תחזור לכל הגדרות היצרן ההתחלתיות שלה ולכן עדיף לא לבצע זאת כאשר חשוב לכם לשמור על ההגדרות של המצלמה, אלא לקרוא לטכנאי ולבדוק אם הוא יזהה את הבעיה בלי לאפס אותה.

בדיקת הגדרות – לפעמים הבעיה שמפריעה לכם היא בכלל לא בעיה אלא העדפה שהוגדרה בתור ברירת מחדל בהגדרות המצלמה.

לדוגמה, בחלק מהמצלמות ברירת המחדל היא אי-הפעלה של המצלמה בחושך במקום לצלם עם ראיית לילה.

כמובן שלא תמיד תרצו להשאיר את ההגדרה הזו… הפעילו את הגדרות המצלמה ובדקו אותן כדי לוודא שאין שם שום הגדרה שנראית כמו תקלה.

תחזוקת מצלמות אבטחה

תחזוקה של מצלמות אבטחה לא צריכה לגזול מכם יותר משעה-שעתיים מדי כמה חודשים, ויחס ההשקעה-תועלת משתלם במיוחד: באמצעות בדיקה מהירה תוכלו למנוע פגיעה במצלמות, לבדוק שהן אכן פועלות, לאתר תקלות שיש לתקן ולהאריך את חייהן. אז קדימה, פתחו יומן וקבעו תזכורת דו-שנתית לתחזוקה שוטפת של מצלמת האבטחה שלכם, שתכלול:

 

ניקיון ובדיקה ראשונה

קחו מטלית יבשה ומטלית לניקוי עדשות ובצעו סיור בין מצלמות האבטחה בבית. במקרה הצורך, הצטיידו בסולם שיאפשר לכם להגיע למצלמות מקרוב. בכל מצלמה: נקו את האבק מעליה, נקו את העדשה שלה ובדקו שהנורה של המצלמה דלוקה.

אם אתם רואים משהו חשוד – שבר או אזור עקום – סמנו על דף באיזו מצלמה מדובר כדי לבדוק אותה בהמשך.

אם לפני המצלמה ניצב צמח שמפריע לשדה הראייה שלה (מצב נפוץ בקרב מצלמות חוץ) סדרו אותו בעזרת מזמרה או הזיזו את המצלמה, במידת האפשר, לזווית נגישה יותר.

בנוסף, בדקו שחיבור המצלמה לקיר יציב ותקין, כדי שלא יוכלו לתלוש ולשבור אותה בקלות.

 

ניסיון

כעת רדו ופתחו את מוקד הבקרה שלכם דרך המסך שמחובר למערכת או דרך הנייד או הדפדפן.

עברו על כל המצלמות ובדקו שכולן משדרות וידאו בזמן אמת ושהכל נראה תקין. שימו לב לבדוק גם את השמע של המצלמה, את הזום שלה, את תקינות חיישני התנועה ויכולת השליטה מרחוק בתנועת המצלמה, במקרה ויכולות אלו רלוונטיות למצלמה שלכם.

כעת נסו להוציא וידאו מתוך אחסון הנתונים של המצלמה, דרך כרטיס הזיכרון, מערכת ה-DVR או דרך הענן. בדקו שאכן אפשרי להוציא את הנתונים בקלות, שהמצלמה שומרת נתונים בטווח הזמן הרצוי ושלא נגמר שטח האחסון שלכם.

הביטו במאפייני התמונה: האם הכל נראה טוב? האם התמונה חדה וצבעונית? איך נראה צילום הלילה? האם חותמת השעה והתאריך נכונה? אם לא, גשו להגדרות המצלמה לתיקון ההגדרה הבעייתית.

טיפול בתקלות במצלמות אבטחה

אם אחת מהמצלמות לא מגיבה, הגיוני שמדובר בסוללה שהתרוקנה; זה הזמן להחליף סוללות במצלמות אלחוטיות.

אם באחת מהמצלמות לא רואים כלום על המסך, או שהצילום מקרטע – נסו את אחת מהשיטות שצוינו למעלה.

אם במערכת מצלמות אלחוטיות המצלמות לא מגיבות לסירוגין ייתכן ומדובר בבעיית קליטה.

במקרה כזה אפסו את הראוטר ובדקו בתוכנת רשת את הגדרות הרשת ואת החיבור של כל אחת מהמצלמות אליה. ייתכן ותצטרכו לשפץ את התשתית או להחליף ראוטר.

 

מתי חשוב במיוחד לבדוק את מצב מצלמות האבטחה?

  • אחרי ניסיון פריצה רצוי לעבור על כל המערכת. בדקו שהכל פועל ושהפורצים לא פגעו באף אחת מהמצלמות.
  • אם מתרחשים שיפוצים באזור חשוב לבדוק שהם לא יפגעו בטעות באחת מהמצלמות. ייתכן ותעדיפו להוריד את המצלמה ולהניח אותה במקום אחר עד סיום השיפוצים.
  • חשוב לבדוק את מצלמות החוץ שלכם כאשר מתרחש אירוע מזג אוויר מאתגר: סופת שלג או גשם, רוח חזקה או חמסין שעלול לשבש רכיבים אלקטרוניים במצלמת האבטחה.

עברתם על המצלמות ואתם זקוקים לעזרה באיתור תקלה או בתיקון תקלה במצלמת אבטחה? המומחים של ספייטי הום עומדים לשירותכם, והם ישמחו לשוחח אתכם בהקדם ולסייע!

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר לתחזוקת מצלמות אבטחה ותקלות נפוצות השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות לתחזוקת מצלמות אבטחה ותקלות נפוצות השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית