כתובת ip קבועה למצלמות – מה זה אומר ומתי תצטרכו את זה

לקבלת הצעת מחיר לכתובת ip קבועה למצלמות – מה זה אומר ומתי תצטרכו את זה

כל כך הרבה סוגי מצלמות אבטחה – איך יודעים במה לבחור? מצלמה קווית או אלחוטית? מצלמת אבטחה אנלוגית או מצלמת אבטחה מסוג IP? מה הקשר בין הסוגים השונים? כדי לעזור לכם להכיר את המונחים קצת יותר מקרוב ולהרגיש בעניינים בזמן העבודה מול מתקין המצלמות, ביקשנו מהמומחים שלנו לפרט קצת על מצלמות IP ולהסביר במה מדובר, איך משתמשים בזה ומהם היתרונות והחסרונות של מערכת מצלמות IP.

 

מהי כתובת IP קבועה למצלמות?

לכל מכשיר שמתחבר לרשת, מקומית או לא מקומית (רשת האינטרנט) צריכה להיות כתובת IP.

ניתן להשוות אותה לכתובת פיזית של בית מסוים: מדובר במאפיין ששייך אך ורק למכשיר הזה ומסייע לדברי דואר (חבילות נתונים אלקטרוניים) להגיע ליעד הנכון ולא ללכת לאיבוד בדרך.

כתובת ה-IP בנויה כרצף של מספרים שנראים בערך ככה: 255.255.255.0. (כאן מדובר בכתובת חיצונית, שמאפשרת לגשת למערכת מרחוק) כל אחד מהשדות מייצג חלק מסוים של הכתובת ועוזר לכל נתון ברשת להגיע במהירות למכשיר הנכון.

בתחום המצלמות אבטחה תוכלו למצוא שני סוגי מצלמות אבטחה עיקריים: מצלמות במעגל סגור, אנלוגיות, ומצלמות IP. מצלמות אנלוגיות חייבות להיות מחוברות באופן פיזי זו לזו ולמכשיר אחסון חיצוני.

הנתונים עוברים דרך החוטים באותות חשמל ומאוחסנים במכשיר על כרטיס זיכרון פיזי. אין למצלמות האלו גישה דרך הרשת, וניתן למצוא את הנתונים אך ורק בגישה פיזית לשטח האחסון. מצלמת אבטחה IP

מצלמות IP, לעומת זאת, שייכות לרשת אליה ניתן לגשת באופן חיצוני. המערכת בנויה על בסיס מערכת רשת מקומית או על על בסיס חיבור לאינטרנט שכולנו מכירים.

במקרה כזה כדי לגשת אל המצלמות בבית כל אחת צריכה שתהיה לה כתובת IP שתבדיל בינה לבין המצלמות האחרות ותאפשר לנתונים לזרום ממנה אל האחסון (פיזי או בענן) וגם בכיוון ההפוך – להזרים אליה פקודות (כיבוי, הדלקה, סיבוב).

המצלמות מתקשרות ברשת לפי פרוטוקול IP ונשארות מאובטחות כך.

בעוד למכשירים שונים שמתחברים לרשת באופן זמני (מחשבים ניידים או טלפונים ניידים) מוקצית כתובת IP זמנית, מכשירים שנמצאים ברשת קבועה זקוקים להגדרת כתובת IP קבועה, סטטית, שתאפשר לנו לגשת למכשיר גם מרחוק.

הגדרת כתובת ה-IP במצלמות אבטחה

כאשר המצלמות נפתחות בפעם הראשונה ומחוברות לרשת יש צורך להגדיר להן כתובת IP שונה מכתובת הבסיס שמגיעה כברירת מחדל.

מתקין מצלמות האבטחה צריך לבצע זאת לכל מצלמה ברשת ולהעניק להן כתובת בעלת סיומת שונה לכל אחת, כך שניתן יהיה להבדיל בין המצלמות השונות ברשת ולהציג את הצילומים שלהן בזמן אמת מרחוק.

מאחר וכתובות IP קבועות ברשת דורשות רוחב פס והקצאת משאבים, יש לשלם על כך לספק האינטרנט ובעזרת מנוי חודשי נקבל את יכולת הקצאת כתובות ה-IP הקבועות למצלמות שלנו.

מחפשים מתקין מצלמות מנוסה שינווט לכם את נושא מצלמות ה-IP מההתחלה ועד הסוף? נשמח לעזור לכם!

אז מה היה לנו עד עכשיו

2/5 - (4 votes)
לקבלת הצעת מחיר לכתובת ip קבועה למצלמות – מה זה אומר ומתי תצטרכו את זה השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות לכתובת ip קבועה למצלמות – מה זה אומר ומתי תצטרכו את זה השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית