איך לבחור מערכת מצלמות אבטחה?

לקבלת הצעת מחיר לאיך לבחור מערכת מצלמות אבטחה?

בזכות ההתקדמות הטכנולוגית המואצת בעשור האחרון, ההיצע הקיים היום בשוק מצלמות האבטחה חסר תקדים.

בעקבות הגדלת ההיצע קשה להתמקד בתהליך הבחירה, וההחלטה על מערכת מצלמות האבטחה שתתאים לנו הופכת לקשה ומורכבת יותר.

בדיוק בשביל זה אנחנו פה – להלן המדריך המלא לבחירת מערכת מצלמות אבטחה. החלטת להתקין מערכת מצלמות אבטחה בבית או בעסק? מעולה.

זהו צעד חכם, שכן ככל שמעגל האבטחה מתחזק תחושת הביטחון מתעצמת. בנוסף, מצלמות אבטחה משמשות כאלמנט הרתעה חשוב, המרחיק גורמים עוינים ומספק ראיות וקצה חוט לחקירה, במידה וחלילה מתבצע נגדך פשע.

אחרי שנפלה ההחלטה, ודאי ניסית לגגל "מצלמות אבטחה", והוצפת בנחשול של מידע שכלל שילובי אותיות לועזיות לא ברורים כמו CCTV ו-DVR ורשימות אינסופיות של מאפיינים שרצוי שיהיו במצלמה.

אבל לפני שנצליח להתפקס על מפרט טכני כלשהו, חשוב להבין את הבסיס.

תחילה, נענה על שתי שאלות המפתח:

  1. האם מערכת המצלמות המבוקשת היא חיצונית, פנימית או גם וגם?
  2. מהי תשתית התקשורת עליה המצלמות יפעלו?

לאחר מכן, נשיב על השאלות הבאות:

  1. נסתפק בשידור לייב בלבד, או שנרצה שהשידור יוקלט ויישמר?
  2. מה איכות הצילום המבוקשת?
  3. אילו מסוגי מצלמות האבטחה השונים יתאימו לצורך?

כמובן שיש לקחת בחשבון כי בכל אחת מהשאלות ישנה גם שאלת התקציב, ובכל מאפיין של מערכת מצלמות האבטחה קיימת קשת של אפשרויות – ממחירים נמוכים יחסית ליקרים מאוד.

1. האם מערכת המצלמות המבוקשת היא חיצונית, פנימית או גם וגם?

ככלל, ההבדל בין מצלמות אבטחה חיצוניות למצלמות אבטחה פנימיות נוגע בעיקר למאפיינים של עמידות בתנאי מזג האוויר. שתי קבוצות אלה מציעות מצלמות בסגנונות דומים (מבחינת עיצוב) וכן עם מפרטים טכניים מקבילים. עם זאת, מצלמות אבטחה חיצוניות, מתוקף המיקום שלהן, חייבות להיות עמידות למים, חום וקור. כמו כן, הסיכון שינסו לחבל בהן גבוה יותר, לכן הן מיוצרות מחומרים מאסביים כמו מתכת. הן מתוכננות כדי לייצר הרתעה, ומעוצבות כדי "להראות נוכחות".

מצלמות אבטחה פנימיות נוטות להיות קטנות יותר, קלות יותר ועם נוכחות יותר "מוצנעת". רוב הבתים אינם זקוקים למערכת מצלמות פנימית, ומעגל האבטחה שהמערכת החיצונית מספקת הוא די והותר. עם זאת, בהתקנת מצלמות אבטחה לעסק מומלץ לשלב גם מערכת מצלמות אבטחה פנימית – בעיקר להפעלה בשעות הלילה, או בעסקים המחזיקים סחורה מוחשית בעלת ערך.

2. מהי תשתית התקשורת עליה המצלמות יפעלו?

תשתיות התקשורת מתחלקות לשתי קבוצות עיקריות: קווית או אלחוטית. התשתית הקווית יכולה להתקיים באחת משתי דרכי תקשורת: אנלוגית או רשתית (IP). כך או כך, מערכת המצלמות הקווית, כשמה כן היא, מחוברת בכבלים. הרשת האנלוגית היא רשת מסורתית במעגל סגור, בה כל מצלמה מחוברת אינדיבידואלית לכבל קואקסיאלי. המצלמה משדרת בלייב את הנקלט בעדשתה. במידה והמערכת צריכה לכלול גם הקלטה, החומר המצולם נשלח דרך הכבל למכשיר הקלטה (DVR) אשר ממיר את הוידאו מפורמט אנלוגי לדיגיטלי, דוחס את הקובץ ומאחסן אותו בכונן.

מערכת המצלמות הרשתית (מצלמות IP), לעומת זאת, מחוברת בכבל רשת, מקליטה את התמונות בפורמט דיגיטלי מלכתחילה. לכן, היא אינה נדרשת למכשיר DVR, והאחסון יכול להתבצע גם דיגיטלית (בענן, למשל). כמו כן, השידור של מצלמות ה-IP נגיש דרך הטלפון או המחשב, באמצעות פלטפורמה נלווית (אפליקציה, לדוגמה). לצורך בניית התשתית הקווית נדרש איש מקצוע, שכן העבודה כוללת קדיחה בקירות, יצירת תעלות כבלים, חיבורים חשמליים ועוד.

בנוסף לתשתית הקווית, מוצעות היום מצלמות אלחוטיות שונות, המחוברות לרשת ה-WiFi. מצלמות אלה אינן דורשות חיבור לכבל תקשורת כלל. ישנן גם מצלמות אלחוטיות הפועלות על סוללה נטענת, כך שנחסך גם החיבור בכבל חשמל. ההתקנה של מצלמות אלה פחות מסובכת, אם כי רבות מהמצלמות האלחוטיות המוצעות היום בשוק אינן אמינות לחלוטין. מכון התקנים מגדיר תנאים מפורטים לייבוא מצלמות אבטחה אלחוטיות, ולכן חשוב לוודא כי רוכשים אותן ממקור מקצועי ומוסמך.

אם נבצע השוואה, המצלמות הקוויות נוטות להיות מאסיביות יותר, אך התשתית הקווית היא מהימנה יותר. מערכת מצלמות אבטחה המבוססת על תקשורת אנלוגית היא זולה יותר והקבצים שלה דורשים רוחב פס קטן יותר – אם כי היא מיושנת, דורשת חיבור למוניטרים ו-DVR ולרוב בעלת איכות צילום פחות טובה ממצלמה רשתית. מערכת מצלמות אבטחה אלחוטית היא הפשוטה ביותר מבחינת התקנה, ואף מציעה ביצועים חדשניים (איכות תמונה, רזולוציה, חיישנים וכד'), אך עדיין מדובר במוצר חדש יחסית בשוק, שדורש בחינה מעמיקה בעת רכישה.

3. נסתפק בשידור לייב בלבד, או שנרצה שהשידור יוקלט ויישמר?

בשאלה הקודמת עסקנו בקצרה בנושא ההקלטה ואחסון החומר המצולם. באופן כללי, במערכות אבטחה פרטיות המתופעלות באופן עצמאי (כלומר שאינן כוללות שירות של חברת אבטחה), מומלץ להקליט ולשמור את החומרים המצולמים. אופציות האחסון הקיימות:

  1. במכשיר DVR או NVR – כאמור, האופציה האפשרית היחידה במערכת מצלמות בתקשורת אנלוגית. מכשיר חיצוני אליו נשלחים החומרים באמצעות הכבל הקואקסיאלי או כבל הרשת.
  2. ישירות במצלמה – מצלמות מסוימות כוללות כרטיס זיכרון, ומקליטות ומאחסנות אוטומטית את החומרים המצולמים. אופציה נוחה אם כי בעייתית במקרה שהמצלמה מנותקת ממקומה ונגנבת.
  3. בענן – אפשרי במצלמות IP (קוויות בעיקר), ברשת הכוללת 1-3 מצלמות ובצילום מבוסס תנועה בלבד. דורש חיבור מהיר לאינטרנט.

4. מה איכות הצילום המבוקשת?

כולנו ראינו בשלב כזה או אחר צילום מגורען של מצלמת אבטחה משודר בחדשות, אבל חשוב לדעת שזו אינה ברירת המחדל. קיימות היום מצלמות אבטחה המשדרות ומקליטות באיכות גבוהה מאוד. כמובן שככל שהאיכות גבוהה יותר, מחיר המצלמה עולה. רוב הבתים הפרטיים והעסקים הקטנים אינם זקוקים לצילום באיכות 4K, אם כי ישנם עסקים בהם כמעט מתבקש שמצלמות שכאלה יותקנו בהם (חנויות תכשיטים, למשל).

גם כאן, תשתית התקשורת מכריעה: בתשתית אנלוגית האיכות המרבית היא 720X480 פיקסלים (Full D1), וטווח הראייה שלהן נמוך יותר בשל כך. במצלמות IP ישנן הרבה יותר אופציות, הכוללות HD, Full HD, Super HD ו-4K. כמובן שככל שאיכות הצילום גבוהה יותר, רוחב הפס הנדרש על מנת לאחסן את החומרים גבוה יותר.

6. אילו מסוגי המצלמות השונים יתאימו לפרמטרים שהגדרנו עד כה?

מצלמות אבטחה מוצעות במגוון עיצובים שונים, כל אחד מהם מתאים לתשתיות, זוויות ואיכויות צילום מסוימות. כמו כן, צורת המצלמה צריכה להתאים למיקום שנבחר, או להיפך. שאלות נוספות חשובות שיש לשאול בעת בחירת צורת המצלמה היא איזה טווח מערכת המצלמות צפויה לכסות? מהן הנקודות הספציפיות במרחב שחובה לראות? עיצובים נפוצים של מצלמות אבטחה כוללים: מצלמת צילינדר, מצלמת כיפה, מצלמת קופסה ומצלמת PTZ.

ענו על השאלות השונות – ויהיה בידכם ידע משמעותי שיסייע לכם להגדיר ביתר דיוק את הצרכים של מערכת מצלמות האבטחה שתרצו להתקין בבית או בעסק. בהצלחה בתהליך הבחירה!

רוצים לקבל הצעת מחיר להתקנת מצלמות אבטחה? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

אז מה היה לנו עד עכשיו

דרגו את הכתבה
לקבלת הצעת מחיר לאיך לבחור מערכת מצלמות אבטחה? השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות לאיך לבחור מערכת מצלמות אבטחה? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית