בדקנו ומצאנו: כמה יעלו לכם מצלמות אבטחה כולל התקנה

לקבלת הצעת מחיר לבדקנו ומצאנו: כמה יעלו לכם מצלמות אבטחה כולל התקנה

יש כל כך הרבה ידע ומגוון בשוק מצלמות האבטחה, עד שקל להתבלבל כשמחפשים מידע בסיסי על התקנת מצלמות אבטחה. קשה למיין את המידע המעשי מתוך כמות גדולה של ידע כללי חשוב אך עמוס. לכן החלטנו להיחלץ לעזרה ולדבר על אחת מהסוגיות הכי חשובות וישימות בתחום מצלמות האבטחה: כמה יעלו מצלמות אבטחה כולל התקנה? עם כבלים, בלי כבלים, עם מיקרופון או בלי, מצלמות שמפוזרות בכל הבית או מצלמה נקודתית אחת: עם כל כך הרבה מגוון קשה לנבא מראש מה יהיה מחיר מצלמות אבטחה כולל התקנה – כלומר, כמה תשלמו בפועל על כל הקונסטרוקציה הזו. בשביל לתת לכם תמונת מצב בהירה ריכזנו לכם מדריך שיפרט לכם בדיוק מה כדאי לכלול כשמחשבים מראש את עלות המערכת כולה.

ממה מורכב מחיר מצלמות אבטחה כולל התקנה?

כל מערכת מצלמות אבטחה מורכבת משלושה מרכיבים שקובעים את מחירה:

  1. המצלמות עצמן: מחיר כל המצלמות. אפשר לרכוש את המצלמות בעצמכם או לרכוש דרך מתקין המצלמות.
  1. מערכת ההקלטה של המצלמות: מחירו של רכיב חשוב שיסייע לכם להשתמש בוידאו שהמצלמות צילמו. חלק ממצלמות ההקלטה לא זקוקות למערכת פיסית כזו אלא רק לשטח אחסון בענן – תלוי בסוג המצלמות. בכל מקרה חשוב להקדיש תשומת לב לדרך בה יישמרו הצילומים כדי שההשקעה לא תרד לטמיון בזמן אמת.
  1. ההתקנה: גובה התשלום לבעל המקצוע שייקח את כל המצלמות והכבלים ויעשה הוקוס פוקוס… עד שהמערכת תעמוד על כנה ותתפקד באופן שוטף ותקין.

בואו נדבר לעומק על כל אחד ממרכיבי המחיר של מערכת מצלמות האבטחה:

המצלמות עצמן

הקריטריון הראשון שישפיע על מחיר מצלמות האבטחה שלכם הוא, כמובן, מספר המצלמות. אתם מעוניינים להציב מצלמה בכל חדר בבית? לרשת גם את החצר? או אולי להציב מצלמה אחת בלבד ליד מיטת התינוק או בפתח הבית? הכל אפשרי. מחירה של כל מצלמת אבטחה ינוע בין כ-100 ש"ח לכמה מאות שקלים, בהתאם לסוג שלה, לרמת הצילום שלה ולפיצ'רים נוספים שהיא מכילה.

המצלמות, באופן כללי, מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים:

  • מצלמות אבטחה אנלוגיות – מצלמות שיש לחבר בכבלים אל מערכת בקרה מרכזית. הן יהיו זולות יותר בפני עצמן, אבל ידרשו חיווט יקר. מחירן של מצלמות אבטחה כאלו, לשימוש ביתי, יתחיל לרוב מ – 200-300 ש"ח ויעלה עד כ-700 ש"ח לאחת, בהתאם לרמת המורכבות שלהן: אם הן כוללות יכולת ראיית לילה, פועלות ברזולוציה גבוהה במיוחד, מתאימות להתקנת חוץ או עמידות להרס, הן יעלו יותר.
  • מצלמות אבטחה IP – מצלמות אבטחה שמתחברות זו לזו בעזרת כבל IP אחד (cat5 או cat6) שכולל את החשמל, השמע והצילום בו זמנית. הן דורשות פחות חיווט, מתחברות לאינטרנט בקלות ונוחות לשימוש. כל מצלמת IP תעלה בין 300 ל-1000 ש"ח, לרוב, בהתאם לרמת האיכות והמורכבות שלה.
  • מצלמות אבטחה אלחוטיות – מצלמות אבטחה שלא דורשות חיווט בכלל, אלא מתקשרות דרך רשת אלחוטית, הוויי-פיי הביתי לרוב, וכך חוסכות עלויות משמעותיות של מכשיר הקלטה ושל מערכת החוטים שמקשרת בין המצלמות. לעתים אפילו תוכלו להתקין את מערכת המצלמות האלחוטיות בעצמכם בבית. החסרונות הם התלות בבטריות והעובדה שמצלמות אלחוטיות עלולות להיות פחות אמינות ממצלמות קוויות, ולכן כדי להשיג תוצאות טובות עם מצלמות אלחוטיות יש להשקיע בדגם מצלמות יקר מחברה איכותית ובשטח אחסון גדול בענן. ניתן למצוא מצלמות אבטחה אלחוטיות בטווח מחירים שמתחיל ב-100 ש"ח (פחות אמינות, כפי שהוסבר) ועד כמה מאות שקלים.

מצלמת אבטחה לעסק

מערכת ההקלטה

אחרי שהבנו כמה מצלמות אנחנו צריכים וכמה תעלה כל אחת מהמצלמות האלו, יש להבין כמה נשלם על רכישת מערכת הקלטה תואמת.

  • אם המצלמות שבחרתם הן מצלמות אנלוגיות תצטרכו מערכת הקלטה פיזית אליה יחוברו המצלמות באופן קווי ויעבירו לשם את הנתונים. אל מכשיר ההקלטה תוכלו לחבר מסך שיקרין את תוכן המצלמות בזמן אמת, או לחלץ נתונים מסרט ההקלטה לאחר הצילום. בכל מקרה, מחיר מערכת ההקלטה ינוע בין 1000 ל-4000 ש"ח, לרוב, כתלות בכמות המצלמות שמחוברות אליה ובאיכות המערכת עצמה. ככל שיש יותר מצלמות שמחוברות אליה, וככל שרוצים הקלטה באיכות גבוהה יותר ודחיסת נתונים מהירה יותר, כך המחיר יעלה.
  • אם המצלמות שבחרתם הן מצלמות אלחוטיות, הדרך לשמור את נתוני הצילום עוברת לרוב בשטח אחסון וירטואלי. לשם כך תצטרכו לרכוש מנוי חודשי לאזור אחסון בגודל מסוים, אליו יחוברו המצלמות דרך הרשת ושם הצילומים יישמרו לשימוש עתידי. מחיר שטח האחסון ינוע לפי גודל השטח שתרצו (לשמור נתונים שצולמו ביום האחרון? בשבוע האחרון? באיזו רזולוציה?) ויעלה לרוב כמה עשרות שקלים בחודש – 30-100 ש"ח.
  • בחלק מהפעמים בכלל לא תרצו להקליט את תוכן הצילומים לטווח הארוך אלא רק להביט בלייב על מה שקורה בבית. במקרה כזה אין צורך לרכוש שטח הקלטה אלא ניתן להשתמש בחיבור לאפליקציה בלבד, כדי לעקוב בזמן אמת אחר המתרחש. עם זאת, במידה ותרצו לחזור אחורה לאירוע שהתרחש בעבר – לא תוכלו לעשות זאת.

ההתקנה

כעת, למרכיב האחרון שישפיע על המחיר שלכם: התשלום שתעניקו לבעל המקצוע על שירותו האדיב ועל כך שהוא לקח את כל המצלמות והכבלים והפך אותם למערכת מצלמות אבטחה מתפקדת ונוחה לשימוש.

כשמחשבים את מחיר ההתקנה יש לכלול שני דברים:

  • מחיר התקנת המצלמות עצמן: קדיחה וחיבור לקיר, טיפוס ותליית המצלמות במיקום מדויק, חיבור לחשמל ולכבלי הנתונים של כל מצלמה. מחיר התקנת כל מצלמה ינוע לרוב בין 200 ל-500 ש"ח (כולל מתיחת הכבלים והקמת הרשת בין המצלמות).
  • מחיר התקנת מערכת ההקלטה: מחיר חד פעמי של כמה מאות שקלים, 200-500 ש"ח, שכולל את הגדרת נתוני מערכת ההקלטה ואת חיבור מערכת ההקלטה לרשת המצלמות ולנתיב קריאת נתונים דרכו תרצו להוציא את הוידאו מהמכשיר.

תוספות אפשריות לרכישת מצלמות אבטחה כולל התקנה

עד כה דנו במרכיבים העיקריים שישפיעו על מחיר מצלמות אבטחה כולל התקנה. אבל אחרי שחישבנו את כל אלו, עשויים להתווסף כמה מאפיינים קטנים שיש להוסיף למערכת, הכל לפי תנאי השטח וההעדפות שלכם:

  • מערכת שמע: אם אתם רוצים להוסיף לצד מערכת הקלטת הווידאו גם הקלטת שמע בזמן אמת (כשתרצו לדעת על מה מדברים בבית בהיעדרכם…), אם לא רכשתם מערכת מצלמות בעלות מיקרופון תצטרכו לרכוש גם מיקרופונים נפרדים לצד המצלמות. העלות של כל מיקרופון היא כמה מאות שקלים, 300-600 ש"ח, ולרוב יש צורך במיקרופון אחד או שניים כדי להקיף את אזור הבית.
  • התקנה מיוחדת: רוצים להתקין מצלמות נסתרות? אולי תרצו להתקין את כל הכבלים בתוך הקיר כדי לשמור על מראה סביבה שלם ונאה? התוספות האלו דורשות חציבה בקיר הבית ולכן יעלו לא מעט, תוספת של כמה אלפי שקלים למערכת מוסתרת.
  • תוספת סיכון: אם המצלמות יותקנו באזור שקשה להגיע אליו ומסוכן לשהות בו (מקום גבוה, למשל) תצטרכו להוסיף כמה מאות שקלים למחיר העבודה של בעל המקצוע כדי לכסות על ביטוח העבודה באזורים מאתגרים.

לסיכום…

כדי לחשב בצורה נוחה וברור את מחיר מערכת מצלמות אבטחה כולל התקנה יש לדעת מה מחיר כל מצלמה, כמה מצלמות תרצו לרכוש, כמה המתקין ייקח על התקנת סוג המצלמה הזה, מהו אופן השמירה של הווידאו שהמצלמה מצלמת, והאם קיימות תוספות מיוחדות למערכת. צרו לעצמכם רשימה מסודרת, שבו עם בעל המקצוע שיתקין את המצלמות – ותקבלו הצעת מחיר כוללת ומפורטת שתבהיר בדיוק איזה תקציב עליכם להגדיר מראש להתקנת מצלמות אבטחה. בהצלחה!

אז מה היה לנו עד עכשיו

4.9/5 - (53 votes)
לקבלת הצעת מחיר לבדקנו ומצאנו: כמה יעלו לכם מצלמות אבטחה כולל התקנה השאירו פרטים בטופס
לייעוץ חינם ובדיקת זמינות לבדקנו ומצאנו: כמה יעלו לכם מצלמות אבטחה כולל התקנה השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הביטחון שלכם חשוב לנו

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם למערכת אבטחה לבית